Jump to content

Biltema i Haugesund


skage

Recommended Posts

Jeg var også innom der på fredag for en liten kikk (nåja, det ble nå litt i korga også). En usedvanlig romslig Biltema butikk, oversiktlig og greit. Totalt 7.200 kvm visstnok. Kjekt for oss som tidligere måtte reise til Stavanger eller Bergen for å handle hos Biltema. Det har blitt noen turer ja..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Var innom lørdagen jeg da... masse biler på yttersiden og nesten kaos.... men reltivt greit inne i butikken.... sikkert pga at den er så vanvittig stor.... fikk til og med det jeg skulle ha.... nye bremseskiver til gammel pasaten

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kjenner problemet fra Sandnes, de mangler alltid minst to av tingene jeg skal ha :headbang: .

 

Jeg skulle en gang ha tak i et 6volt bilbatteri, og holdt på i ett og et halvt år før jeg gav opp. De bestilte kun inn to om gangen, og kunne ikke reservere. Og hver gang de fikk inn så forsvant de ut igjen samme dag. Til slutt så måtte jeg bare gi opp og heller kjøpe det et annet sted.

 

Men når de først har varene inne så er de uslåelig på pris, selv om kvaliteten er noe varierende. Og gøy er det å gå der, skikkelig guttebutikk :lol::lol::lol: .

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har også erfart dette problemet i Sandnes ja, tror de har størst problem med logistikken av alle Biltemabutikkene. I tillegg henger skruer, kabelsko og annet lignende i tilfeldig rekkefølge, ikke etter størrelse som burde være logisk. Men det verste er som allerede nevnt at de mangler minimum 40% av det du trenger. I Bergen har jeg intrykk av at de mangler en del også. Men Kristiansand og Arendal har etter min oppfatning oppegående butikker med bra logistikk. Sansynligvis skyldes dette at det jobber folk med en viss interesse for produktene i disse butikkene. Forøvrig vil jeg støtte meg til at det er noe variabel kvalitet på Biltemas produkter. Lykke til med butikk i Haugesund, har kjørt forbi noen ganger og ser at den blir kjempestor.

Link to post
Share on other sites

skal du ha tre ting, er de helt sikkert tom for en av de

 

De driver etter det anerkjente og beryktete "Ikea-prinsippet". :yesnod:

På den måten er de rimelig sikker på å få deg tlibake en annen dag, slik at de kan få mere av pengene dine. :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Biltema Skien har ikke dette problemet etter hva jeg har opplevd. Der har de stort sett det meste til enhver tid - ihvertfall etter hyllene - om de har alt som står i katalogen er uvisst, men hyllene er stort sett fylt opp.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg handler mye på biltema i bergen. Kan skrive under på at de ofte har tomme hyller...Men nå som de har fått et eget betjent delelager med de fleste slitedeler til bil osv så har det blitt bedre:) Nå skal det jo komme biltema på Sartor også så da kan man vel pendle mellom de får å få tak i det man skal ha :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har handla ein del (dvs.prøvd å handla :headbang: ) i butikkane både på Sandnes og i Bergen.

 

Deler inntrykket andre har. Tidlegare var Bergen (Fyllingsdalen) verst, men det kom seg litt då dei flytta til Sandsli. No har eg inntrykk at det står dårlegast til på Sandnes.

 

Men kor på Hauglandet ligg denne nye "megabutikken"?

Link to post
Share on other sites

På Raglamyr rett ved Amanda senteret..... parker kjærring og unger på Amanda og stikk på Biltema selv..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hadde nu vert kjekt å slippe å reise over, men bare under Sotra Broen, og alle andre broer.

Den eneste broen som noen gang har gitt meg frysninger, er Rongesundsbrua. Opp på den fra Toftøy-siden vinterstid, når vinden har polert isen på veidekket blank og fin, er ingen spøk.

 

Må forresten se å få tatt meg en tur UNDER den. Jeg har kjørt over den hundre- eller tusenvi av ganger, emn ennå ikke under. Det må jeg straks og med en gang notere i boken min. :yesnod:

 

(Forresten meget trist med dødsulykken for få dager siden ... den var ikke uventet. Det får være en trøst at det er første trafikkulykke med dødelig utgang i Øygarden siden 1964).

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Gi meg et ord når du bestemmer deg for å reise under Rognesundsbroen, jeg er ofte der. En kompis har nøst rett nord for broen.

Enig, tragisk ulykke, kjente ikke gutten, men et par av ungerne mine gjorde. Alltid tragisk med sånne ulykker, men mye værre når det er "rett ut for døren".

Stemmer det virkelig at det er første traffikulykke med dødelig utgang siden 1964? Mener å ha hørt om en på "Kiwisletten" ca. 15-20 år siden. Der har så til gjengjeld vert en del drukningsulykker de 12 år jeg har vert i Øygarden

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Skal du realisere dine oversjøiske besittelser, og relokalisere driften til mer sentrale strøk??

:lol: Jeg regnet med den kom!

Nei, her ute har jeg det som plommen i egget, spytter nesten i sjøen fra verandaen, og har 10 minutter til jobb, uten antydning til kø. Det må likevel innrømmes at turen går over broen fra tid til annen, for å besøke diverse vannhull og andre kulturtilbud som bare urbane strøk kan by på. Ellers holder jeg meg vest om broen :yesnod:

 

 

Hadde nu vert kjekt å slippe å reise over, men bare under Sotra Broen, og alle andre broer.

:yesnod:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...