Jump to content

Hvorfor to trim indikatorer på samme drev på mercruiser?


ptt

Recommended Posts

Føleren din er råtten innvendig. Det var min :-) Funka ikke i dete hele tatt, all grafiten var borte. Mener styrbord (sett bakfra) var trim og babord var stopføler..

 

Joda310

Tidligere Bravo3 eier

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Trimsenderen står stb side, trim limit switch på bb side.

 

Det skal også finnes en "kombisender".

 

Tilfeldig nok hentet jeg en trimindikator fra Faria på posthuset i dag.

Den har tre store bolter på baksida. En for strøm (via tenning), en for jord, og en for signal. På signalbolten sitter det en rød merkelapp som sier at enheten tar skade dersom det kobles strøm til signalposten.

 

Såvidt jeg kan lese i manualen min skal det være "timer" merker på de to delene trimsenderen består av når du ser den fra baksiden. Disse skal stå mot hverandre før senderen monteres.

 

"Trim position sender adjustment" (oversatt til norsk fra manualen)

1. Vri rattet helt mot bb. Tilt drevet helt ned.

2. Vri tenningsnøkkelen til "on". Ikke start motoren.

3. Løsne, men ikke fjern skruene (de som holder senderen fast til gimbalringen).

4. Bruk en assistent til å observere trimindikatoren. Roter senderen mot klokka til trimindikatornåla beveger seg fra "full down" posisjon.

5. Roter senderen langsomt med klokka til trimindikatornåla er akkurat på "ned" merket.

Dersom senderen ikke kan justeres ordentlig sjekk om timermerkene i senderen står mot hverandre.

6. Skru til skruene (som holder senderen fast...) Operer trimknappen for å se om instrumentet viser riktig. Nåla skal gå til "ned" merket med det samme drevet kommer til "fullt ned" posisjon. Rejuster senderen iht behov. Fere justeringer kan kreves.

7. Nåla kan eller kan ikke nå opp til "up" merket når drevet er trimmet helt ut. Ikke juster senderen med dette som utgangspunkt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...