ptt Startet 27.Februar.2006 Del på Facebook Startet 27.Februar.2006 jeg prøver igjen jeg , er det noen her som vet hvorfor det er to trim indikatorer på samme drev/skjold på mercruiser , hva er begge to til takker for alle svar , jeg har sjekket mercstuff.com , der står det ingennn ting om dette Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 27.Februar.2006 Del på Facebook Svart 27.Februar.2006 den ene er grensebryter til trim den andre til tilt... Sitér dette innlegget Link to post
ptt Svart 27.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2006 takk for det , men har disse en innvirkning for hverandre , holder på og justere inn dette , men trim instrument står bare på topp , får ikke det til og føle Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 27.Februar.2006 Del på Facebook Svart 27.Februar.2006 Føleren din er råtten innvendig. Det var min :-) Funka ikke i dete hele tatt, all grafiten var borte. Mener styrbord (sett bakfra) var trim og babord var stopføler.. Joda310 Tidligere Bravo3 eier Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Whistler Svart 27.Februar.2006 Del på Facebook Svart 27.Februar.2006 Trimsenderen står stb side, trim limit switch på bb side. Det skal også finnes en "kombisender". Tilfeldig nok hentet jeg en trimindikator fra Faria på posthuset i dag. Den har tre store bolter på baksida. En for strøm (via tenning), en for jord, og en for signal. På signalbolten sitter det en rød merkelapp som sier at enheten tar skade dersom det kobles strøm til signalposten. Såvidt jeg kan lese i manualen min skal det være "timer" merker på de to delene trimsenderen består av når du ser den fra baksiden. Disse skal stå mot hverandre før senderen monteres. "Trim position sender adjustment" (oversatt til norsk fra manualen) 1. Vri rattet helt mot bb. Tilt drevet helt ned. 2. Vri tenningsnøkkelen til "on". Ikke start motoren. 3. Løsne, men ikke fjern skruene (de som holder senderen fast til gimbalringen). 4. Bruk en assistent til å observere trimindikatoren. Roter senderen mot klokka til trimindikatornåla beveger seg fra "full down" posisjon. 5. Roter senderen langsomt med klokka til trimindikatornåla er akkurat på "ned" merket. Dersom senderen ikke kan justeres ordentlig sjekk om timermerkene i senderen står mot hverandre. 6. Skru til skruene (som holder senderen fast...) Operer trimknappen for å se om instrumentet viser riktig. Nåla skal gå til "ned" merket med det samme drevet kommer til "fullt ned" posisjon. Rejuster senderen iht behov. Fere justeringer kan kreves. 7. Nåla kan eller kan ikke nå opp til "up" merket når drevet er trimmet helt ut. Ikke juster senderen med dette som utgangspunkt. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
ptt Svart 27.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2006 ble en del klokere nå ja, men hvorfor går instrumentet til topp , dette er uanstt hva jeg gjør med giver , skjer selv om jeg tar vekk den lille hvite plast platen inne i giver og , har noen faria instrumenter hvile stilling i topp???? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 27.Februar.2006 Del på Facebook Svart 27.Februar.2006 Mitt instrument ligger fremdeles i eska. Viseren er på topp. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
liberty Svart 28.Februar.2006 Del på Facebook Svart 28.Februar.2006 Her er linken til koblingsjema til alle Faria instrumenter http://www.faria-instruments.com/cgi-bin/s...lect=yes&size=2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.