Jump to content

Problemer med WinChart Nautiq


Astor

Recommended Posts

I høst kjøpte jeg et kartpogram fra Navtech. Winchart Nautiq. Et program hvor jeg kan kjøre AIS-pøott i samme program.

 

Når dette programmet ble innstallert i høst fikk jeg opp en feilmedling. At den manglet en dl.fil. Allikevel lot programmet seg kjøre uten å ta nevneverdig skade av denne feilmeldingen.

Etter et 3 måneders bruk ville ikke gPS-signalene komme inn i programmet.

 

Jeg forsøkte å avinnstallere programmet, men fikk da opp en feilmelding om at programmet manglet: Could not open install.log file.

 

Har lagt programmet inn på den stasjonære maskinen hjemme med akkurat samme melding.

 

En telefon til Navtech, og jeg får tilsendt en ny CD, hvor det antydes at den forrige CDen kanskje manglet noen filer.

 

Jeg får fortsatt ikke avinnstallert programmet. Derfor innstallerer jeg på nytt, og får endel nye filer inn på maskinen.

Når jeg skal starte programmet lukker det seg med en gang kartverket kommer opp med beskjed om jeg vil rapportere feilmedingen eller ikke.

 

Jeg begynner å bli lei. Programmet kostet rundt 3-4000 kroner, inkl. AIS-mottager.

I videoen på cden vises det fram en dongle som skal settes i USB-porten. Den har jeg aldri fått. Kun innstallasjons og registreringskode.

 

Noen andre med slike erfaringer?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hvilken .dll-fil manglet du?

 

Noen ganger kan løsningen være å hente denne .dll fra nettet, og legge den inn i biblioteket. Mulig er dette en .dll som "skulle vært" i din windows, men av en eller annen grunn mangler.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hvilken .dll-fil manglet du?

 

Noen ganger kan løsningen være å hente denne .dll fra nettet, og legge den inn i biblioteket. Mulig er dette en .dll som "skulle vært" i din windows, men av en eller annen grunn mangler.

 

Det husker jeg ikke nå. Den feilmeldingen kommer ikke opp nå lenger. Programmet lukker seg nå rett etter oppstart.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har litt dårlige annbefalinger med å hente .dll filer og andre ting fra nettet. Sjekk heller på en annen marskin, eller vær sikker på det du laster ned

 

Det er mange fine fil-bibliotek på nett, men forsiktighet bør utvises.

Sjekke andre maskiner kan fort bli feil, da det kan være forskjell på windowstype, oppdateringer, SP, versjoner etc..

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Det husker jeg ikke nå. Den feilmeldingen kommer ikke opp nå lenger. Programmet lukker seg nå rett etter oppstart.

Har du helt oppdatert driver til ditt grafikk-kort?

Kan være at det ligger noe der.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...