function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Dieselvarme uttak


Båtfareren

Recommended Posts

Bør man ha mange uttak fra dieselvarmeren på akterdekket til en Viksund 310 st cruz ?

Jeg har sett båter i tilsvarende størrelse som har en på SB og en annen på BB side. Pass på dersom du bruker luftbåren varme at det ikke blir 90-graders bend på slangene, dette reduserer luftstrømningen vesentlig.

Link to post
Share on other sites

På vår 330 (som i denne sammenheng er identisk med 340), er det installert en Webasto 3,2kw. Dette holder for oss som benytter båten fra april til oktober.

Forøvrig har vi ikke uttak ute på akterdekket, men holder døren åpen fra salongen når vi vil være der i kalde kvelder. Fungerer ok. Ett uttak burde derfor holde.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Er det nok med 2 uttak ?

Hva er ønsket kapasitet på diesel varmeren ?

Tja... Dette er vel litt avhengig av hvor man bruker båten, når man bruker båten.... Bruker man båten hele året i kalde strøk så bør men vel ha 5kW eller større... bruker man den kun fra våren til høsten så rekker kanskje med noe mindre.... Om en oppsøker Webasto.no sine hjemmesider f.eks på nettet så finner man svar her om storleiken på varmeren...

 

Om det er nok med to stusser, sikkert greit nok om de er store nok... samt hvilken temperatur man ønsker seg under kallesjen....

 

Som man ser så er det mange parametre som spiller inn ved valg av løsninger... Når man har tatt stillig til alle parametere så kan man dimensjonere varmeren enkelt ved hjelp av leverandør sider..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...