Jump to content

Kvalitetsbåten NB?


Baracuda

Recommended Posts

Enig med OLPTI, verden er ikke så sort/hvit.

 

På den annen side burde det vært fremmet krav fra forbrukerhold om at en obligatorisk standardkontrakt blir utviklet og innført. En kontrakt som gir kjøperen/forforbrukeren bedre vern mot noncholante og useriøse selgere. For i dag handles det mest på lykke og fromme. Det er i det hele tatt en uhyre uprofesjonell bransje med en mengde uprofesjonelle aktører.

 

Bransjen selv burde gå i bresjen for dette slik flere andre bransjer har gjort, eksempelvis håndverkere........problemet er at en blir lurt likevel.......

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nimbuster, det du forkynner (jfr. "innført") er lite annet enn "ren og skjær god gammeldags kommunisme" :wink: (og en :drink: til den første som avslører hvor sitatet er lånt fra)

 

Du glemmer at problemet ikke er kontrakten, men den ufullstendige oppfyllelsen av den. Du kan jo ha verdens mest vanntette kontrakt, utformet av den mest skarpsindige og utkrøpne juridiske ordvrenger, og likevel oppleve at båten har mangler, og at selgeren ikke godtar din reklamasjon, og at du må gå til sak om det. Og på toppen av det hele kan du tape saken ...

 

Det er ikke kontrakten eller jussen som er problemet, forstår du, det er ... skal vi si det diplomatisk ... de "faktiske" forholdene det som regel skorter litt på.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det er ikke kontrakten eller jussen som er problemet, forstår du, det er ... skal vi si det diplomatisk ... de "faktiske" forholdene det som regel skorter litt på.

Etter mine erfaringer, fra en "mannsalder" med salg/markedsføring, - så har jeg sansen for denne konklusjonen din, Worse.

 

Derfor prøver jeg å "tenke" konsekvenser av handlingene vedr. kjøp/salg, - utover at det rent kontraktsmessige/juridiske/formelle selvfølgelig skal være i orden!

 

Er for eksempel viljen til å oppfylle "avtalene" til stede?

 

I de fleste tilfellene har jeg da fått et inntrykk av motpartens "etikk/moral" vedrørende vår handel - og på det grunnlag avgjort om jeg ønsket et mellomværende/handel med vedkommende eller ikke.

 

Har derfor også valgt å avstå fra en del kjøp eller salg, - på grunn av at vurderingen tilsa mere problemer enn gleder! :wink:

 

Sats på godviljelinjen og samarbeid innen forretninger (og ellers i livet også) og det går som regel meget bra.

 

P.S.

Har et par kamerater som er veldig fornøyd med sine NB'er, og alltid fått den servicen de forventet fra leverandøren/forhandleren! :flag:

 

Ship'O'Hoi :seeya:

Link to post
Share on other sites

"Litt faktiske forhold"

 

Når jeg nå nylig handlet båt, sjekket jeg ref rundt importør. Sjekket også imp. økonomi.

Bavaria som jeg kjøpte av Lunde Båt, har et godt rykte, og er flinke til å rydde opp hvis

noe uforusett skjer. I hele kjøpsprosessen, har jeg hatt et godt inntrykk, i motsetning til andre.

Det samme må sies om Heitman Marin.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...