kokken Startet 28.Februar.2006 Del på Facebook Startet 28.Februar.2006 noen som har greie på bukh.. ? Har en eldre bukh dv 20 som funker veldig bra, men er det noen svakheter,feil eller andre ting man må passe på ?? Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 28.Februar.2006 Del på Facebook Svart 28.Februar.2006 Har selv hatt en sånn, kjempemotor, eneste minus jeg veit om er at de er sjøvannskjølt, så du må skifte sink hvert år. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
kokken Svart 28.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2006 takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 28.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2006 Hei... trykkte på feil knapp... takker for svaret. denne er ferskvans kjølt, med våt eksos.. er vell ikkje sink da.. Eller?? Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 28.Februar.2006 Del på Facebook Svart 28.Februar.2006 (redigert) Ferskvannskjølt. Er det orginalmonteret? Det har jeg ikke hørt om på dv20, men det kan selvfølgelig finnes for det. Veit at det var på 36 og 48. Da skal der ikke være mye sink, kanske et par små anoder i varmeveksleren. Se også http://www.motorsamling.dk/firmaer/bukh.htm Redigert 28.Februar.2006 av Jensen_fra_Vest (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
kokken Svart 28.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2006 tror det er orginalt montert ja.. er sirkulasjonspumpe og johnson pumpe til eksos/varmeveksler.. Er vell samme motorane berre med fleire sylindera..? Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 28.Februar.2006 Del på Facebook Svart 28.Februar.2006 Mener det ja. Veit du årsmodelen på din motor?. Har som sagt alldrig hørt om ferskvannskjølt 20 hk. Mener min var 76 mod. , hadde den frem til 92 alldrig et feilslag, alltid lettstartet, selv i 20-25 minus (boede på innlandet dengang, og der var der kalt) Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
kokken Svart 28.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2006 er ikkje sikker på årsmodellen.. står i en 21 fots horten sjark.. eller snekke.. Er ikkje sikker.. Sitér dette innlegget Link to post
Söderberg Svart 1.Mars.2006 Del på Facebook Svart 1.Mars.2006 Hei Kokken, En "gammel dansk" og en "go gammel dansk BUKH" er begge veldig solide og gør godt hver gang !! Har selv en Bukh DV24 SME (seildrev) fra 1986 i min LM28 motorseiler. Starter hver gang også i -20 grader. Har en veldig grie mekaniker i mit område nord for København som har jobbet med disse motorer i 35 år - hans bedste råd: skift olie, filter og impel hvert år så har du motor for livet ! Den har så meget jern i sin konstruktion at den vil holde min tid ud (jeg er "bare" 38 år) Denne motor blev kontruert for at virke på Grønland året rundt og drar du ditt ligger det mange røde "jernklumper" i forskellige båter. Den produceres stadig i Danmark af Callesen - næsten uændret design i 50 år !! I forhold til moderne motorer er den lidt langsom i acceleration grundet sit store svinghjul (sveivhjul). Venlig hilsen Anders - Danmark Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.