Jump to content

bukh dv 20


kokken

Recommended Posts

Ferskvannskjølt. Er det orginalmonteret? Det har jeg ikke hørt om på dv20, men det kan selvfølgelig finnes for det. Veit at det var på 36 og 48. Da skal der ikke være mye sink, kanske et par små anoder i varmeveksleren. Se også http://www.motorsamling.dk/firmaer/bukh.htm

Redigert av Jensen_fra_Vest (see edit history)

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Mener det ja. Veit du årsmodelen på din motor?. Har som sagt alldrig hørt om ferskvannskjølt 20 hk. Mener min var 76 mod. , hadde den frem til 92 alldrig et feilslag, alltid lettstartet, selv i 20-25 minus (boede på innlandet dengang, og der var der kalt)

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Hei Kokken,

 

En "gammel dansk" og en "go gammel dansk BUKH" er begge veldig solide og gør godt hver gang !!

 

Har selv en Bukh DV24 SME (seildrev) fra 1986 i min LM28 motorseiler. Starter hver gang også i -20 grader. Har en veldig grie mekaniker i mit område nord for København som har jobbet med disse motorer i 35 år - hans bedste råd: skift olie, filter og impel hvert år så har du motor for livet ! Den har så meget jern i sin konstruktion at den vil holde min tid ud (jeg er "bare" 38 år)

Denne motor blev kontruert for at virke på Grønland året rundt og drar du ditt ligger det mange røde "jernklumper" i forskellige båter.

Den produceres stadig i Danmark af Callesen - næsten uændret design i 50 år !!

I forhold til moderne motorer er den lidt langsom i acceleration grundet sit store svinghjul (sveivhjul).

 

Venlig hilsen

 

Anders - Danmark

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...