Jump to content

Sjøkart på nettet ?


skage

Recommended Posts

Er det noen portaler som har sjøkart liggende åpen. Tenkte bare at det ville vært greit og kunne titte litt her og der. Sitter jo og planlegger tenker litt på sommeren og inne på baatplassen. Er inne en tur på emneoversiktene ser noen anbefalninger på hyggelige steder og får derfor lyst til og bare snuse litt mere på forskjellige steder. Da utgangspunktet er Haugesund (nytt farvann) for oss er jo nysjerrigheten stor på utfuktsmuligheter.

Jeg klarer ikke alltid og vente til jeg kommer hjem til mine egne kart

Har noen et tips.

Link to post
Share on other sites

Ikke akkurat sjøkart men meget bra kart og flyfoto av Haugaland og Sunnhordland.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Kystverket (sjøkart og sjøkart fru Blom....)

Kystverket hadde tidligere alle sjøkart for Norge liggende inne på sin kartside, men det forsvant ein gang i høst.

Eg sendte da ein mail til de og spurte om det var ein feil på sidene deres som gjorde at eg ikkje lenger fant sjøkartene der, og fekk ein mail tilbake:

 

"Det er riktig at du fant sjøkartet tidligere. Sjøkartverket har dessverre tvunget meg til å fjerne kartet fra applikasjonen. Det vil likevel komme tilbake ved nyttår. Håper du er med oss videre da!

 

Mvh

Frode Skjævestad, Kystverket"

 

Så i følge svaret vil det forhåpentlig komme tilbake...

 

Kermit :diving:

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...
Kystverket (sjøkart og sjøkart fru Blom....)

Og en annen link: Ucina

Huff! Gamle rasterkart!!

 

No ser det ut til at sjøkartet til kystverket er oppe og går igjen.

Det er ikkje store utsnittet ein får, men det er jo bedre enn ingen utsnitt...

Kermit

Denne ser ut til å være mere oppdatert, men fortsatt rasterkaret som blir meget uklare med litt zooming :puke:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

DenneSvenske siden`er fin for oss som bruker den kysten. Litet bilde men meget bra zoom. Bruker den mye til planlegging av turer på vinterstid. Bruker den også til å løse vansklige nøtter fra tråden `hvor er dette?

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...