Jump to content

2 år, og forsatt like glad.....


Andrea

Recommended Posts

2 år, og forsatt like glad etter nybåtkjøp. Er eg unormal ??

Ser det er flere innlegg ang. folk som er missfornøyd med oppfølging/reklamasjon etter kjøp av ny båt.

Da eg sonderte terrenget i 2003/04 fikk eg fleire signal fra forhandlere: kjøp ihvertfall Norskt..??

Dette argumentet steilte eg på fordi etter mitt syn så ser dei fleste Norske båtene rimelig trasige ut i linjeføringen kontra utenlanske ( jada, eg veit det er fine Norske også, men dei er utenfor min økonomiske rekkevidde/prioritering).

Dessuten veit jo alle at det er dyrt å produsere i Norge.....

 

Bare vent var svaret eg fikk, det er den tiden etter du har kjøp som er betydningsfull.

 

Til slutt fallt valget på en Joda 290 Sport m/KAD 300.

 

3 uker før levering ringte Ingmann (Joda) og sa det ville bli en liten forsikelse..., men for å kompensere for dette ville han sette inn en Simrad fargeplotter med ekkolodd, fikk med kartbrikker som dekket hjemturen til Sandnes..

Ingmann sa det var bedre dei fikk bruke tilstrekkelig tid til å gjøre den ferdig uten å forhaste seg.

 

8 dager etter opprinnelig avtalte, var båten klar for levering.

Etter grundig gjennomgang av båt inkl guidet prøvetur la eg i vei (fulltanket av Joda....).

Fikk tilbud om å låne prototypen av 370, noe eg avsto fra da eg er fersking med denne størrelsen.

Hjemturen gikk fint, Joda ringte dagen etter for å høre hvordag det hadde gått.

 

Har fått laget en ekstra dobbel førerstol/sofa.

Har isolert litt mere i motorrom, fikk tilsendt rikeligt med isolasjonsmateriell.

Fått ny topplanterne som eg ødela.

Etter akrobatiske øvelser med høytrykkspyler på et isbelagt fordekk, skar eg en stor flenge i kalesjen, sendte den til Joda, fikk den tilbake fikset og med nye vinduer (utført av HH).

 

Dette, pluss noen andre småting har blitt fikset hurtigt og kostnadsfritt.....

PS. det praktiske med båten veier opp for utseende.

 

Mvh en sorgløs ANDREA

Link to post
Share on other sites

Ja , det er vel slik det skal /bør være .Det er jo tross alt snakk om store penger her som vi ønsker å få mest mulig av . Flott historie .

Selv vet jeg ikke ennå hva jeg velger . Men jeg vil vel være veldig oppmerksom på ettersalget (servicer/reklamasjoner/reperasjoner , fungerer.

Link to post
Share on other sites

Vi har en kar i havna som byttet ut sin Joda 310 med en splitter ny Joda 370 i fjor sommer. Han skryter like mye av Ingemann &Co. Han hadde vannlekkasje fra ene luka i dekk som ble fikset pronte fra Joda. Tror det er fordelen med å være kunde hos noen som er "små" og vil forbli det. Kunden i fokus.

 

Joda 370 ble vurdert en god stund før vi valgte ny båt. Men pga mangel av HT og litt trang under dekk sammenlignet med andre valgte vi ikke den. Uansett en lekker båt basert på velprøvde Scand 11000 skroget. Og med den innredningen de leverer i dag (mye endret fra prototypen) har båten blitt veldig fin under dekk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...