Jump to content

Vannutskiller på utenbordsmotor?


Avsluttet2

Recommended Posts

Er vannutskiller mellom fast bensintank og utenbordsmotor nødvendig eller vanlig å ha?

 

Har jeg det kanskje??

Fra den faste bensintanken går slangen til en gummi(hånd)pumpe og videre til en rund dings på størrelse med et oljefilter der toppen er skrudd fast i båten. Ser ut som om det kan skiftes på samme måte som et oljefilter også og jeg har innbilt meg at dette er et bensinfilter. Er det også en vannutskiller??

Videre fra denne dingsen går slangen inn i motoren og der er et lite bensinfilter lik det en finner i biler. Skiller denne ut vann??

 

Den runde dingsen som jeg tror er bensinfilter, skal den skiftes hvert år??

Link to post
Share on other sites

Se litt på Maritim sine sider om du finner noe som ser ut som det du har, f.eks. her:

http://www.maritim.no/ontime_search.asp?id...3132&thumbs=Nei

eller ta et bilde av det og legg det ut her kansje.

Selv har jeg en vannutskiller, med filter omtrent som den på bildet over. Forhandleren sa jeg burde ha det når jeg hadde fast tank, om han sa det bare for å selge meg en slik eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Men det er jo for så vidt betryggende å ha en slik på plass da.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...