Jump to content

Sikringstiltak mot fugle viruset.


skage

Recommended Posts

Var en tur på brygga i går og så med skrekkslagne øyne på alle måke skremmerne som er plassert flere steder både på båter og brygger. Dette er jo "Ugler" som skal skremme vekk måker.

Her bør det snarest treffes tiltak mot smittefaren, jeg foreslår at alle tar en "fenderbeskytter" og to strips og pakker disse godt inn.

Om ikke dette gjøres vil det snarest mulig kunne bli ugler under mosen. :lol:

Link to post
Share on other sites

Her bør det snarest treffes tiltak mot smittefaren, jeg foreslår at alle tar en "fenderbeskytter" og to strips og pakker disse godt inn.

En fenderbeskytter er neppe tilfredstillende til at uglen kan betraktes som innegående frærkre. :nono:

Mitt forslag er å lage en ekstra kalesje, med godt med vinduer (slik at uglen fremdeles kan bedrive sin viktige gjerning) slik at uglen pr. definisjon kan betraktes som inne. I tillegg bør tiltak som utplassering av engangshansker og munnbind ved båtforeningsbrygger sikre riktig håndtering av måkeetterladenskaper.

Link to post
Share on other sites

Her må flygelederne tre til, de er nok immune mot fugleinfluensa. De kan vel styre trekkfuglene ned i kontrollerte former, få alle som en igjennom tollen og rett inn til karantene før de eventuelt slippes videre på sin ferd. De som ikke har biometriske pass, snu dem i døra.....

Link to post
Share on other sites

Jeg tror kanskje på sikt at vi blir nødt til å endre litt på fartøyene våre. For å være sikker på å slippe unna fugleviruset tror jeg at denne båttypen kommer til å få stor etterspørel utover sommeren.

 

Bilde

 

 

Med en liten kjøl og mast så fungerer den ypperlig også for seilerne. :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...