Jump to content

Reparere vinylputer?

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Skipshunden vår Japp, har klart å lage en rift på noen cm. i en av sitteputene i båten. (skylder i hvert fall på ham). Jeg kan komme til på innsiden og lime på en lapp, men er det noen som kan anbefale et godt lim til jobben? Eller er det noe annet jeg kan gjøre selv?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tidligere i sommer kjøpte jeg en tube med noe som kalles VLP. Før jeg fikk prøvd det sprakk setet forbi det reparerbare stadiet så jeg vet ingenting om kvaliteten

(er forøvrig i markedet for nye stoler) men du finner mer om stoffet her  http://www.seatronic.no/div.htm

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Permatex har et gjör-det-selv produkt.  Jeg kjöpte et sett, men ga det videre til en kamerat för jeg fikk prövd det selv, så jeg kan ikke uttale meg om kvaliteten.  Her er en kort beskrivelse:

http://www.permatex.com/auto/autoint.asp?f...m&item_no=81781

Settet kommer med tre lapper med "struktur" i forskjellige grovheter for å passe til forskjellige vinyl og lærtyper.

Kåre

• 1 år senere...

Ville satset på VLP eller tilsvarende. Sportsbutikker levere limtyper til å limeparkdresser og regntøy, og også disse gjør susen. . Grunnen til detteer at du trenger en elastisk limfuge, eller ryker den bare ved belastning, eller i kulde. Lim fra RC-butikken er glimrende til sitt bruk, men etter noen år som aktiv RC bil fører, har vi fått en viss erfaring med begrensningene. Limfugen på disse produktene har som oftest en sveisende virkning, avhengig av materiale. Benyttes til liming av ABS, polystyren osv.

Hilsen Ludde

• 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...