puddel Startet 2.Mars.2006 Del på Facebook Startet 2.Mars.2006 skal legge teak gult ute i en båt under kalesje.. på glassfiber.. hva er anbefalt størlse på plankene da? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 2.Mars.2006 Del på Facebook Svart 2.Mars.2006 har selv 45x5mm staver limt på glassfiberlukene. Inge skruing er nødvendig når det er så tynt. Dette gjør det iallfall mye raskere å legge... Sitér dette innlegget Link to post
Båtfareren Svart 2.Mars.2006 Del på Facebook Svart 2.Mars.2006 Har du bilder av verket ditt , eysteind ? Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 2.Mars.2006 Del på Facebook Svart 2.Mars.2006 natebredden er lik 10% av bredden på stavene. 45mm staver er mest vanlig skulle jeg tro... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Sydvesten Svart 3.Mars.2006 Del på Facebook Svart 3.Mars.2006 Jeg har 45x7mm limt med epoxy over hele dørken i Stauden fra baug til akter.... Her er noget mindre bra bilde fra akterdekket.. ser det anbefaler 10% av bredden som fuge... jeg har nok noe mere vil jeg tro... Det man ka skimte på bildet er nok rundt 6mm natebredde... personlig synes jeg 4,5mm ble litt lite... men det er smak og behag Jeg la dette i epoxy og natet det med epoxy, er ikke skrudd fast og dekket du ser på lagt på en fomiddag.. pluss natineng og litt sliping.. Jeg har "vannfast" 18mm kryssfiner under teaken og dette virker stabilt og bra enn så lenge.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Geir Svart 3.Mars.2006 Del på Facebook Svart 3.Mars.2006 (redigert) Har akkurat gått i gang med denne jobben i båten min. Jeg har valgt å bruke teak som er 48x5 mm, med ferdig frest natespor på 5 mm. Legger dette i epoxy, med nat av epoxy. Har tenkt å olje det med teaksealer først, og deretter lakke med matt lakk. (Det er i hvertfall planen akkurat nå, men den kan fort endre seg. ) Geir Redigert 3.Mars.2006 av Geir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.