Jump to content

Status gjestehavner på Sørlandet i mars


Akult

Recommended Posts

Jeg skal tøffe rundt sørlandskysten og opp til vestlandet i siste del av mars, og funderer på hvordan det er med status ved gjestehavnene i forhold til tilgjengelig på strøm og vann. Hvis det er dårlig være kan det bli noe venting, og da er det gjerne kjekt med en slump vann og en kabel i land.

 

Tenker da på steder som Grimstad, Kristiansand, Mandal, Farsund og Egersund.

 

Noen som har erfaring eller kjennskap til dette?

 

Akult

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg ligger på gjestehavna i Grimstad. Strøm og bryggeplass er ikke problem, og nå på "vinteren" slipper du til og med å betale....

 

Dusj etc skal vi nok finne en ordning på, der er flere båtboere i havna som har nøkkel til fasiliteter.

 

Billigste diesel i regionen fåes også i Grimstad.

 

Velkommen!

Link to post
Share on other sites

Jeg hentet båten min hjem fra østlandet i fjor påske. Vann var av og til noe vanskelig, men strøm var lettere. Litt frekt...men jeg fant nå strøm i Stavern og Grimstad. Men ingen å betale til...

400W panelovn + batterilader håper jeg ikke har ruinert noen...

 

Det var iallefall ikke vanskelig å få plass....

 

I grunnen var det en veldig kjekk båttur :yesnod:

Nydelig vær, men kaldt. Fikk litt sånn "ekspedisjonsfølelse" når det lå et tynt islag langt ute i havet utenfor Kristiansand.

 

Når det er sagt, så var gjestehavnene på vestlandet "stengt" allerede 1. september i fjor "sommer".

Tilogmed i Haugesund var det ingen som ville ha betaling. (Nå hadde jeg vel ikke strøm heller da).

Sesongen i Norge er jammen kort...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...