Jump to content

Status gjestehavner på Sørlandet i mars

Akult

Recommended Posts

Jeg skal tøffe rundt sørlandskysten og opp til vestlandet i siste del av mars, og funderer på hvordan det er med status ved gjestehavnene i forhold til tilgjengelig på strøm og vann. Hvis det er dårlig være kan det bli noe venting, og da er det gjerne kjekt med en slump vann og en kabel i land.

Tenker da på steder som Grimstad, Kristiansand, Mandal, Farsund og Egersund.

Noen som har erfaring eller kjennskap til dette?

Akult

Hei, jeg ligger på gjestehavna i Grimstad. Strøm og bryggeplass er ikke problem, og nå på "vinteren" slipper du til og med å betale....

Dusj etc skal vi nok finne en ordning på, der er flere båtboere i havna som har nøkkel til fasiliteter.

Billigste diesel i regionen fåes også i Grimstad.

Velkommen!

Jeg hentet båten min hjem fra østlandet i fjor påske. Vann var av og til noe vanskelig, men strøm var lettere. Litt frekt...men jeg fant nå strøm i Stavern og Grimstad. Men ingen å betale til...

400W panelovn + batterilader håper jeg ikke har ruinert noen...

Det var iallefall ikke vanskelig å få plass....

I grunnen var det en veldig kjekk båttur :yesnod:

Nydelig vær, men kaldt. Fikk litt sånn "ekspedisjonsfølelse" når det lå et tynt islag langt ute i havet utenfor Kristiansand.

Når det er sagt, så var gjestehavnene på vestlandet "stengt" allerede 1. september i fjor "sommer".

Tilogmed i Haugesund var det ingen som ville ha betaling. (Nå hadde jeg vel ikke strøm heller da).

Sesongen i Norge er jammen kort...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...