Jump to content

Priser på maritimt utstyr


Båtfareren

Recommended Posts

Ser ut i fra tråder på BT at det er en del produkt/pris spørsmål . Har det vært diskutert om det hadde vært mulighter for samkjøring av disse produktene for å få ned pris fra selgere osv. Mener at med så mange lesere av BT , kan vi få veldige gode betingelser . Her hjemme og utlandet .

Link to post
Share on other sites

ja , det er sikkert rett det . men det må jo være greit for selgere å få flere kunder samlet for en plass. Jeg ser det er en tråd for en ny butikk her inne . Jeg hadde jo vært veldig overrasket hvis de ikke hadde sett på sine fortjenestemarginer , hvis de hadde fått en forespørsel . man vet jo ikke før man spør

Link to post
Share on other sites

Hei

Hvorfor ikke bestille direkte fra USA eller Storbrittania. Jeg kjøpte akkurat farge Ekkolodd/Plotter

fra USA, JRC PLOT500F (farge,600WRMS,C MAP) for 12500 inkl frakt og MVA leveringstid 5 Dager.

VHF fra england ICOM 601 for 4600,0 inkl MVA og frakt. Betalte med kredittkort. VHF EU Godkjent.

 

 

Bjarne

Link to post
Share on other sites

Hei

Hvorfor ikke bestille direkte fra USA eller Storbrittania. Jeg kjøpte akkurat farge Ekkolodd/Plotter

fra USA, JRC PLOT500F (farge,600WRMS,C MAP) for 12500 inkl frakt og MVA leveringstid 5 Dager.

VHF fra england ICOM 601 for 4600,0 inkl MVA og frakt. Betalte med kredittkort. VHF EU Godkjent.

Bjarne

Har du en butikk å anbefale i UK ? Vi skal ha oss 2 sett med seilklær, noe som ikke akkurat er billig her.

Link to post
Share on other sites

Noen som har handlet her: http://www.frosi.no/elektronikk.html

 

Klikk på produktene som kommer du til "butikken".

 

Prisene er jo meget bra, men hva koster frakt og er det noen mer avgifter enn frakt og MVA?

 

Fikk litt lyst på en Raymarine PL80CRC. Tar da vekk min SL72 skjerm og bruker den nye som kombinert radar og kartplotter skjerm. Vet at det et utgått modell. Noen som har en slik??

Link to post
Share on other sites

Noen som har handlet her: http://www.frosi.no/elektronikk.html

Fikk litt lyst på en Raymarine PL80CRC. Tar da vekk min SL72 skjerm og bruker den nye som kombinert radar og kartplotter skjerm. Vet at det et utgått modell. Noen som har en slik??

Hei

Jeg har en RL80CRC nede og jeg kjøpte brukt en RL70 som jeg har tenkt

å montere på FB når været tillater det.

Må inrømme at jeg er spent på om alt viker som det skal når det er

ferdig koblet. :confused:

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Har du en butikk å anbefale i UK ? Vi skal ha oss 2 sett med seilklær, noe som ikke akkurat er billig her.

Stikk innom Narvesen e.l. og se på/kjøp et nummer av f.eks. Yachting Monthly, Practical Boat Owner eller lignende og der finner du mange annonser og internettsider som du kan sjekke ut.

Sjekk regler mht minus vat i UK pluss moms i Norge, toll (avhenger av produksjonsland?), frakt osv.

 

Selv følger jeg prinsippet om å kjøpe sykkel om vinteren og ski om sommeren da er alt på salg og blir like billig, og mye enklere, enn å kjøpe fra utlandet. Dette krever selvfølgelig (langsiktig) planglegging, men hindrer kanskje litt impulskjøp og "siden jeg først skal bestille dette så skal jeg kanskje ta med dette også?".

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Noen som har handlet her: http://www.frosi.no/elektronikk.html

 

Klikk på produktene som kommer du til "butikken".

 

Prisene er jo meget bra, men hva koster frakt og er det noen mer avgifter enn frakt og MVA?

 

Dette ser jo ut til å være en viderehenvisning til amerikanske marine.com. Har handlet der, og de er ryddig og grei å forholde seg til. En del penger å spare, litt avhengig av hvor mye du handler for. Er det et lite beløp, spises gevinsten fort opp av frakten.

Det kommer ikke til andre utgifter enn frakt og moms. Hvor mye dette utgjør kommer fram når du går videre i bestillingen, slik at du ser det endelige beløpet før du bekrefter bestilligen.

 

mvh

jrs

Jan Rune

Link to post
Share on other sites

Ved import fra utlandet betaler du MVA av varens verdi + frakt. Du betaler ikke landets VAT,TAX (MVA).

Hvis du reiser kan du ta med varer for 6000,-kr. I noen land kan du få tilbakebetalt en del av VAT på flyplassen. Det er få varer det er toll på hovedsakelig, landbruksprodukter kjøretøyer, motorer,alkohol etc. Det finnes en nettbutikk i USA som har gode priser og er servicevenlig www.wmjmarine.com. De tar også utenlandske kredittkort, det er det ikke alle som gjør.

 

Bjarne

Link to post
Share on other sites

Har akkurat bestilt en Interphase plotter fra http://Marine.com med C-MAX Mega Wide (halv pris jf. her hjemme) kart. Det blir jo tollklareings avgift og moms på dette. Ved kjøp av varen kunne man velge forsendelse måte - billigste var 700 kr. Kanskje det er her de tjener penger, da det umulig kan koste 700 kr for å sende en liten kartplotter?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...