Jump to content

Noen større? (Torsk 42,5kg!)

fiskern

Recommended Posts

Nei, har hvert med og fått en brygde på cirka 35fot i laksgarn men ikke en slik torsk nei

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

:fishing: Er det noen som har fått noen større på deres ferd?Torsk 42,5kg.

Nei, det var voldsomt. Her må vel sjøl Walther ha møtt sin overmann, eller hva Walther? Hva slags redskap, garn, juksa, og hvor er fangsten tatt?

Velkommen til Baatplassen forresten

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Er det herifra utrykket "grisestor" kommer fra? Har aldri sett noe i nærheten.

Ser jo nesten ut som en grisunge.

Ikke vet jeg hvor du har uttrykket "grisestor" fra og enda mindre skjønner jeg at du mener at torsken ligner på en grisunge.

Og fremdeles er det jo tidlig på kvelden.

KAT

Redigert av KAT (see edit history)

Må bare være ærlig og innrømme at fisk ikke er min favoritt. Er av typen som liker å fiske, men gir vekk fisken til naboer og kjente. Men etter å ha fått endel breiflabb og steinbit i trollgarnet som ble tilberedt av mamma må jeg si at makan til mat finnes ikke..

Takk for svar alle sammen.Det var morsom lesing.Torsken ble desverre tatt på garn på Kattfjorden/Sommarøy utafor Tromsø.Den ble veid til 42,5kg var skrei og 16 år gammel.Har nok tatt like store på juksa,men ikke veid disse.Skal på sjøen i morgen kanskje det blir en til.... :wink:Bilde

Den ble veid til 42,5kg var skrei og 16 år gammel.

Å "være skrei", hva vil det si. Videre, en så stor torsk, kvordan er kjøttet? Prima vare som koketorsk?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Å "være skrei", hva vil det si.

Skrei er torskearten som lever i Barentshavet og kommer på denne tiden av året mot lofoten for å gyte. Denne torsken kom desverre ikke så langt.

Så å være en skrei er som å være en nordlending - av arten normann bare litt mer eksklusiv. :lol:

Måtte bare

Redigert av bruspulver (see edit history)

Så å være en skrei er som å være en nordlending - av arten normann bare litt mer eksklusiv. :lol:

Måtte bare

Bra, Bruspulver :lol:

Men dette med å være skrei, hmmm? Siern ifra sjøl eller?

Kanskje "Jeg er lofotskrei jeg, hvorledes er det med deg"

Redigert av rem (see edit history)

ad. planlegging:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...