fiskern Startet 4.Mars.2006 Del på Facebook Startet 4.Mars.2006 Er det noen som har fått noen større på deres ferd?Torsk 42,5kg. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Nei, har hvert med og fått en brygde på cirka 35fot i laksgarn men ikke en slik torsk nei Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
REM Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 (redigert) Er det noen som har fått noen større på deres ferd?Torsk 42,5kg.Nei, det var voldsomt. Her må vel sjøl Walther ha møtt sin overmann, eller hva Walther? Hva slags redskap, garn, juksa, og hvor er fangsten tatt?Velkommen til Baatplassen forresten Redigert 4.Mars.2006 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Frivakten Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Første innlegget her og med den torsken Vi kommer ikke til å betvile dine senere fiskehistorier. Velkommen Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
o.b.lix Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Gratulerer, ingen over, ingen ved siden... Her er forresten rekordlista til UV-dykkerne (dvs fridykking) Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Likner på det jeg pleier å agne med Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
hekta på båt Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Den var voksen velkommen til forumet Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Er det herifra utrykket "grisestor" kommer fra? Har aldri sett noe i nærheten. Ser jo nesten ut som en grisunge. Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Makan! Den var ENORM!!! Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
r-edholm Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Du skal slippe yngel ut igjen. De kan fiskes om noen år, og da er de passe store. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 gamlingen har lurt seg unna i alle år, utrolig svære greier. Var det problemer med å løfte den over ripa etter kleppen? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Den er jo vannnnnnnnvittttttig....... Rett og slett sjukt.. Gratulerer!! Hvordan fikk du den?? Og velkomm:-) Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 (redigert) Er det herifra utrykket "grisestor" kommer fra? Har aldri sett noe i nærheten. Ser jo nesten ut som en grisunge. Ikke vet jeg hvor du har uttrykket "grisestor" fra og enda mindre skjønner jeg at du mener at torsken ligner på en grisunge.Og fremdeles er det jo tidlig på kvelden. KAT Redigert 4.Mars.2006 av KAT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Det var nå størrelsen, fargen samt å ha den på fanget som gjorde at jeg kom til å tenke på en grisunge. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Kan dette være norges største breiflabb?. 158 cm og 69 kg. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
KAT Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Du var litt sein ute. Og dessuten var din flabb ikke fullt så stor som den største. Her kan du lese om den største. Norges største Breiflabb Men de er bare herlige å spise. KAT Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Må bare være ærlig og innrømme at fisk ikke er min favoritt. Er av typen som liker å fiske, men gir vekk fisken til naboer og kjente. Men etter å ha fått endel breiflabb og steinbit i trollgarnet som ble tilberedt av mamma må jeg si at makan til mat finnes ikke.. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 4.Mars.2006 Del på Facebook Svart 4.Mars.2006 Hva med denne da Kat er jeg like sent ute http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/uploads/post-2-1140883176.jpg 293 kg. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
fiskern Svart 5.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 Takk for svar alle sammen.Det var morsom lesing.Torsken ble desverre tatt på garn på Kattfjorden/Sommarøy utafor Tromsø.Den ble veid til 42,5kg var skrei og 16 år gammel.Har nok tatt like store på juksa,men ikke veid disse.Skal på sjøen i morgen kanskje det blir en til.... Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.Mars.2006 Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 Den ble veid til 42,5kg var skrei og 16 år gammel.Å "være skrei", hva vil det si. Videre, en så stor torsk, kvordan er kjøttet? Prima vare som koketorsk? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Høvdingen Svart 5.Mars.2006 Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 (redigert) Å "være skrei", hva vil det si. Skrei er torskearten som lever i Barentshavet og kommer på denne tiden av året mot lofoten for å gyte. Denne torsken kom desverre ikke så langt. Så å være en skrei er som å være en nordlending - av arten normann bare litt mer eksklusiv. Måtte bare Redigert 5.Mars.2006 av bruspulver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 5.Mars.2006 Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 - og her kan det leses mer om den "eksklusive nordlendingen"...: http://www.svinoya.no/skrei-no.htm Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.Mars.2006 Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 (redigert) Så å være en skrei er som å være en nordlending - av arten normann bare litt mer eksklusiv. Måtte bare Bra, Bruspulver Men dette med å være skrei, hmmm? Siern ifra sjøl eller? Kanskje "Jeg er lofotskrei jeg, hvorledes er det med deg" Redigert 5.Mars.2006 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
o.b.lix Svart 5.Mars.2006 Del på Facebook Svart 5.Mars.2006 (redigert) Bra, Bruspulver Men dette med å være skrei, hmmm? Siern ifra sjøl eller? Skreien har litt spissere og smalere hode enn vanlig kysttorsk. Se også dette innlegget.... Redigert 5.Mars.2006 av o.b.lix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.