Jump to content

Maritime dager hos Lidl


trulte

Recommended Posts

Hei.

 

I denne annonsen averteres det om maritime dager hos Lidl. Jeg lurer i den forbindelse på om det er noen som har erfaring med dette tauvirke. Er det typisk billig "knirke-og-bråke" type, eller er det all-right?

 

I tillegg lurer jeg på følgende; når det står f.eks. på dreggtau+kjetting at maksvekten er 700 kg, er det da bæreevnen (altså løfteevne), eller er det en antydning av båtens maksvekt? Det står maksvekt på flere av disse tauvirkene.

 

Takker for svar.

 

Trulte

Link to post
Share on other sites

Dette er fra og med neste mandag.

 

Ellers har de akkurat nå en del tilbud som kanskje kan være aktuele for noen her. De selger blandt annet en skrustikke for 129 kr (kraftig type), 10 syrefaste karabinkroker for kr. 119 og diverse verktøykasser i mykplast forholdsvis rimelig etter hva jeg kunne se. I tillegg var det diverse som kjeledress, sånne bokser med små rom til skruer osv.

 

Lidl har også en genial sak for båtfolk. Pannekakerøre på flaske. Det er pulver i bunnen så man fyller kun opp med melk og rister. Ingen oppvask, gode pannekaker. Genialt i båt!

Link to post
Share on other sites

Med unntak av tauverk (ville nok ikke turt å kjøpe tauverk til vitale funksjoner på Lidl....) ligger de på Biltemapriser. Som vanlig, man blir fort lurt av Lidl, alt ser så billig ut, sjekker man opp, er ikke tilbudene så spesielt gunstige. Ville heller kjøpt billig på et sted det er mulig å komme tilbake om kvaliteten ikke holder.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jeg lurer veldig på hvilket maritime bruksområde 'kommode med hjul' havher i.

 

Kommode - vel, kanskje under tvil - men med hjul! Diskvalifiserer ombord i min båt ihvertfall

De er der for at du skal kunne trille kommoden bortover brygga, frem til båten. Enklere enn å bære. Så tar du av hjulene og monterer kommoden i båten. :lol::lol::sailing:

Redigert av trulte (see edit history)
Link to post
Share on other sites

varenummer på pannekakene ? Hørs ut som den perfekte nødproviant ombord..

 

Suzuki

Finnes i en vaffelrørevariant også....Står sammen med mel og andre bakesaker. Også ganske greie på hyttetur og andre steder oppvask er ukultur. Minuset er jo at du må ha melk i og ikke vann....

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer veldig på hvilket maritime bruksområde 'kommode med hjul' havher i.

 

Kommode - vel, kanskje under tvil - men med hjul! Diskvalifiserer ombord i min båt ihvertfall :diving:

Kommoden er via ett smutthull i regelverket godkjent i henhold til EUs fritidsbåtdirektiv som fartøy kategori C. :lol:

Link to post
Share on other sites

Stusset litt på at 14mm tauvirke i annonsen var oppgitt til bruddstyrke på 1400kg. Snaut halvparten av det som er normalt for denne dimensjonen, ikke særlig imponerende!!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Stusset litt på at 14mm tauvirke i annonsen var oppgitt til bruddstyrke på 1400kg. Snaut halvparten av det som er normalt for denne dimensjonen, ikke særlig imponerende!!

Men det var jo veldig billig da. Og da gjør det jo ikke noe at det ryker ved belastning - eller?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Stusset litt på at 14mm tauvirke i annonsen var oppgitt til bruddstyrke på 1400kg. Snaut halvparten av det som er normalt for denne dimensjonen, ikke særlig imponerende!!

Tja, Maritim selger blått polyestertau, til forveksling likt det annonsert på Lidl, 14 mm med bruddstyrke 1.600 kg til 17 kr. pr. meter. Lidls 15 meter til kr 129,- blir kr 8,60 pr. meter. Så får jo hver og en vurdere om de 200 kg ekstra bruddstyrke forsvarer dobbelt pris.

 

Lagt til: Jeg ser for øvrig at Biltema har hvit 14 mm polyester til kr 7,50 pr. meter ved kjøp av 30 meter. Bruddstyrken her er bedre - 2.250 kg.

Da blir vel valget mellom hvitt eller blått da?? :rolleyes:

 

mvh tuffff

Redigert av tuffff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...