trulte Startet 6.Mars.2006 Del på Facebook Startet 6.Mars.2006 Hei. I denne annonsen averteres det om maritime dager hos Lidl. Jeg lurer i den forbindelse på om det er noen som har erfaring med dette tauvirke. Er det typisk billig "knirke-og-bråke" type, eller er det all-right? I tillegg lurer jeg på følgende; når det står f.eks. på dreggtau+kjetting at maksvekten er 700 kg, er det da bæreevnen (altså løfteevne), eller er det en antydning av båtens maksvekt? Det står maksvekt på flere av disse tauvirkene. Takker for svar. Trulte Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Er vel bruddstyrke det skal være. Jeg stusset litt over dreggtau på 8mm, greit nok for jolla. Tauverk kjøper jeg på båtsenteret, betaler heller litt for noe jeg vet er ok. Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 6.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Tauverk kjøper jeg på båtsenteret, betaler heller litt for noe jeg vet er ok. Hehe...jeg hadde tenkt til det jeg også, men hvis noen har kjøpt dette tauvverket, og sier det er bra....så er det jo ok.... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Hehe...jeg hadde tenkt til det jeg også, men hvis noen har kjøpt dette tauvverket, og sier det er bra....så er det jo ok.... Joa, sant nok det. Men jeg kjøper tau i bunter, også spleiser jeg sjøl. Er jo litt morro det da. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Dette er fra og med neste mandag. Ellers har de akkurat nå en del tilbud som kanskje kan være aktuele for noen her. De selger blandt annet en skrustikke for 129 kr (kraftig type), 10 syrefaste karabinkroker for kr. 119 og diverse verktøykasser i mykplast forholdsvis rimelig etter hva jeg kunne se. I tillegg var det diverse som kjeledress, sånne bokser med små rom til skruer osv. Lidl har også en genial sak for båtfolk. Pannekakerøre på flaske. Det er pulver i bunnen så man fyller kun opp med melk og rister. Ingen oppvask, gode pannekaker. Genialt i båt! Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Med unntak av tauverk (ville nok ikke turt å kjøpe tauverk til vitale funksjoner på Lidl....) ligger de på Biltemapriser. Som vanlig, man blir fort lurt av Lidl, alt ser så billig ut, sjekker man opp, er ikke tilbudene så spesielt gunstige. Ville heller kjøpt billig på et sted det er mulig å komme tilbake om kvaliteten ikke holder. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Uff og uff, dette ser ut til å være Europriskvalitet som er hakket dårligere enn Biltema. Det eneste jeg kunne tenkt meg måtte være skipssekken. Tauet er sikkert kjempefint til å lære barna pålestikk i vinter. Ole Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
Gudrun Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 (redigert) mmmmm, pannekaker!!!!! Redigert 6.Mars.2006 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 varenummer på pannekakene ? Hørs ut som den perfekte nødproviant ombord.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Jeg lurer veldig på hvilket maritime bruksområde 'kommode med hjul' havher i. Kommode - vel, kanskje under tvil - men med hjul! Diskvalifiserer ombord i min båt ihvertfall Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
trulte Svart 6.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 (redigert) Jeg lurer veldig på hvilket maritime bruksområde 'kommode med hjul' havher i. Kommode - vel, kanskje under tvil - men med hjul! Diskvalifiserer ombord i min båt ihvertfall De er der for at du skal kunne trille kommoden bortover brygga, frem til båten. Enklere enn å bære. Så tar du av hjulene og monterer kommoden i båten. Redigert 6.Mars.2006 av trulte (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 varenummer på pannekakene ? Hørs ut som den perfekte nødproviant ombord.. Suzuki Finnes i en vaffelrørevariant også....Står sammen med mel og andre bakesaker. Også ganske greie på hyttetur og andre steder oppvask er ukultur. Minuset er jo at du må ha melk i og ikke vann.... Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Finnes i en vaffelrørevariant også....Står sammen med mel og andre bakesaker. Også ganske greie på hyttetur og andre steder oppvask er ukultur. Minuset er jo at du må ha melk i og ikke vann....Vikingmelk da? Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Jeg lurer veldig på hvilket maritime bruksområde 'kommode med hjul' havher i. Kommode - vel, kanskje under tvil - men med hjul! Diskvalifiserer ombord i min båt ihvertfall Kommoden er via ett smutthull i regelverket godkjent i henhold til EUs fritidsbåtdirektiv som fartøy kategori C. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Vikingmelk da?Kanskje det? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Mars.2006 Del på Facebook Svart 6.Mars.2006 Stusset litt på at 14mm tauvirke i annonsen var oppgitt til bruddstyrke på 1400kg. Snaut halvparten av det som er normalt for denne dimensjonen, ikke særlig imponerende!! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Herman Svart 7.Mars.2006 Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 Stusset litt på at 14mm tauvirke i annonsen var oppgitt til bruddstyrke på 1400kg. Snaut halvparten av det som er normalt for denne dimensjonen, ikke særlig imponerende!!Men det var jo veldig billig da. Og da gjør det jo ikke noe at det ryker ved belastning - eller? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
vanntrivsel Svart 7.Mars.2006 Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 Dette må da være et billig sett til å vaske vekk stygge fotspor på dekk og dollbord? http://www.lidl.no/no/home.nsf/pages/c.o.2...gssett_til_baat Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 7.Mars.2006 Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 Dette må da være et billig sett til å vaske vekk stygge fotspor på dekk og dollbord? http://www.lidl.no/no/home.nsf/pages/c.o.2...gssett_til_baat Ikke helt identisk, men prismessig paralell: https://baatplassen.no/bildearkiv/8/8035/Biltemaboerste.gif Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 7.Mars.2006 Del på Facebook Svart 7.Mars.2006 (redigert) Stusset litt på at 14mm tauvirke i annonsen var oppgitt til bruddstyrke på 1400kg. Snaut halvparten av det som er normalt for denne dimensjonen, ikke særlig imponerende!! Tja, Maritim selger blått polyestertau, til forveksling likt det annonsert på Lidl, 14 mm med bruddstyrke 1.600 kg til 17 kr. pr. meter. Lidls 15 meter til kr 129,- blir kr 8,60 pr. meter. Så får jo hver og en vurdere om de 200 kg ekstra bruddstyrke forsvarer dobbelt pris. Lagt til: Jeg ser for øvrig at Biltema har hvit 14 mm polyester til kr 7,50 pr. meter ved kjøp av 30 meter. Bruddstyrken her er bedre - 2.250 kg. Da blir vel valget mellom hvitt eller blått da?? mvh tuffff Redigert 7.Mars.2006 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.