Jump to content

Sven Yrvind 22 mars i Oslo!


Sofaseileren

Recommended Posts

Sven Yrvind, svensk langferdsseiler og båtkonstruktør har foredrag i Oslo 22 mars i forbindelse med boklansering. Dette kan bli spennende! Mannen lager helt spesielle konstruksjoner, har egne teorier om hvordan langferdsseilbåter kan være, og demonstrerer det selv i praksis...

 

se link: http://www.flyt.no/

 

(PS: har ingen interesser i forlaget bortsett fra å lese bøkene deres.... :wink: )

Redigert av Sofaseileren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det hadde vært kjempeinteressant, bare synd at foredraget er lagt til et såpass usentralt sted :lol::lol::lol: . Har lest boken hans om "Bris" båtene, en virkelig bemerkelsesverdig person må jeg si. På den tiden het han forøvrig Sven Lundin...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Skal forsøke med et lite referat her på denne tråden etter foredraget. Neppe noen bombe å avsløre at han er en av mine "helter". Hans jakt på forenkling er et friskt pust i en tid hvor det materielle sidene rundt båtlivet tar fokus fra det meste annet.

Rapport fra periferien :lol: vil følge.......

Link to post
Share on other sites

Det hadde vært kjempeinteressant, bare synd at foredraget er lagt til et såpass usentralt sted :lol::lol::lol: . Har lest boken hans om "Bris" båtene, en virkelig bemerkelsesverdig person må jeg si. På den tiden het han forøvrig Sven Lundin...

Er skur 28 liksom usentralt? 3 minutter gange fra Rådhuset..

Link to post
Share on other sites

Dette er jo en latterlig diskusjon. var det ingen som så smileyene index satte inn etter påstanden sin? Dessuten: Folk som ikke bor i Oslo merker tydelig at veldig mye skjer i og rundt hovedstaden. Selvfølgelig vil mange etater, departementer osv bli lagt til en hovedstad, men det er også uendelig mange kulturtilbud og andre arrangementer som kun skjer i Oslo. Landsdekkende aviser skriver mest om Oslo, osv, osv. Dessuten har inngrodde Osloboere en rørende motvilje mot å reise til andre deler av landet. Jeg merket det når jeg studerte i Trondheim. Venner i Oslo lurte på når jeg kom på besøk til DEM, det falt dem ikke et øyeblikk inn at de kunne komme og besøke MEG.

 

Jeg skjønner godt at noen vitser med at Oslo ligger usentralt.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Er dette et båtforum eller er det et båtforum? :nono:

Sentralt utfra et båtsynspunkt, eller å labbe av sted, eller bruke allslags kunstige, og lite oppbyggelige kommuniksasjonsmetoder som bil, trikk, buss, tog, fly eller lignende? :cryin: Min morfar, som var ishavsskipper fra sunnmøre omtalte alltid Grønnland, Island eller Storbritania som om de lå et par åretak forbi de ytterste skjærene. Mine besteforeldre på andre siden, som kom fra Oslo kom seg helt til Sverige på tur, før de døde.

Nei vi innerst i fjorden må nok innse at vi ligger litt avsides til..... :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...