Jump to content

Hvordan fikse utilstrekkelig behandlet dekk?


Capella

Recommended Posts

Har en seilbåt som er blitt "mishandlet" ved en glipp. Trenger ikke rippe opp i hvem som har gjort hva.

 

Det hele dreier seg om dekket på seilbåten min, som ble vasket og stelt etter alle kunstens regler i høst, slik at alt skulle være enkelt å ta den siste finpussen på nå før vi starter sesongen.

 

Etter å ha vært borte fra båt og land i vinter, ser jeg til min store forskrekkelse at dekket har blitt "skikkelig rengjort" uten å ha blitt behandlet etterpå med polish eller voks.

Nå ser dekket fælt ut, med grønske og matt og trist. :headbang:

 

Nå ville jeg satt stor pris på råd/tips om hvordan jeg skal gå frem for å prøve å få dekket tilbake til det best mulige resultat.

 

Hva må jeg gjøre, og i hvilken rekkefølge?

Hva slags vaskemiddel bør jeg bruke, og hva bør jeg bruke som forsegling?

 

Skal ikke si hvem som forsømmet seg - men dette året blir han fast fokkeslask.

 

Capella.

Link to post
Share on other sites

Hvilket dekk?

Hva slags materiale?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ander kan kanskje svare bedre her, men jeg mener da å huske at autosol tar det meste på dette?

Så hvis du har et belegg som ligger på overflaten, så vil du nok få oppskriften på fremgangsmåten her. Båten blir nok som ny etter behandling og polering.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Til rengjøring av fastgrodd dritt har jeg faktisk

god erfaring med biltemas sprayrengjøring til båt

det er bare å spraye på å vente litt så ser du at det

begyner å renne av. :smiley: men jeg pleier å vokse

etter at jeg har brukt den for den er sterk tror jeg så

den tar nok med seg tidligere lag med polish og voks

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...