Jump to content

Mercruser byttemotor


Alfa1968

Recommended Posts

Hei.

 

Her er en kar som ønsker seg litt hjelp.

Jeg har en gammel båt med en mercruser innbordsmotor rekke sekser fra begynnelsen av 80 tallet. Hk er oppgitt til ca 165.

I fjor skiftet jeg Manifoil og reiser, og i år tenker jeg resten av motoren står for tur.

 

Det jeg derfor lurer på er:

 

1. Hva heter egentlig denne motoren?

 

2. Kan man finne en brukt bilmotor av samme type og flytte over meriniseringsdelene? I tilfelle hvilken bil kommer den fra og hva heter motoren.

 

Håper noen kan gi meg svar på disse spørsmålene.

 

Bilde

Redigert av Alfa1968 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Litt vanskelig å si direkte for 165hk utgaven av Mercruiser fanres i flere utgaver. De er vel stort sett basert på GM 250cid (4,1l), men de ble også levert med samme hk-antall i 3,7l utgave. Motorene var vel brukt i bl.a i pick-up's,

Chevy C-10..? Står det noe skilt på motoren som sier mer om modellnavnet..?

Tror ikke det finnes mange slike maskiner i Norge, siden det er importert så få bensinbiler i kategorien. Men tror nok at Mercruiser-maskinen også er en del forsterket for marinebruk i forhold til en bilmotor av samme type.

Det må også være passende type svinghjulshus, slik at evt. adapter og demperplate kan monteres.

 

:smash:

Link to post
Share on other sites

Motoren heter Mercruiser 165 GM 250 I /L6

Ene typen laget fra 1970-78

Andre typen fra 1979-81 (S/N 5178959 og oppover)

 

Min personlige mening er å kjøre så lenge blokka/toppen lever.

Siden kan du jo putte inn en brukt V6/V8 som antageligvis er billigere enn toppen til ovennevnte :-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...