Jump to content

mariner 10 magnum mangler gnist


la plancha

Recommended Posts

Har en mariner 10 magnum fra 1997 som jeg ikke får start på. Har byttet cdi og stator, men fremdeles ikke gnist Er det noen som vet noen måleresultater? fant et skjema på www.outboardparts.com men ble ikke veldig mye klokere triggeren ser ut til å virke da den gir 4volt stator gir og over 120volt, så jeg mistenker fremdeles cdi boxen selv om den er ny. Den ble kjøpt rett fra usa sierra parts og i papirene som fulgte med ang garanti byttet de ikke deler som hadde vært montert... Gode råd mottas med takk.

 

mvh terje :headbang:

Link to post
Share on other sites

Hei, Jeg hadde også samme problem med min yamaha 15 hk. Jeg målte i ohm,og fikk lav verdi på trigger. Den var defekt selv om jeg fikk nesten den verdien som var normal. Triggeren har utrolig små ledninger i seg og min så ut til å være bra,men nei. Fikk vell kontakt innimellom,men når stator ga mye strøm,ble vell kontakten brutt. Jeg kjøpte ny trigger,billigste delen på elektro siden. Alt ok!

Tipper at cdi-boks er ok! Jeg kjøpte også cdi-boks,helt unødvendig! Ta av coil og se om den er ok.

Coilen min fikk jeg testet på et motorsykkelverksted som hadde coiltester. Lykke til!!!

 

Hilsen Båtnissen :cool:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...