Muhammed Startet 14.Mars.2006 Del på Facebook Startet 14.Mars.2006 (redigert) Har kjøpt et vrak av en volvo, det er poppet et skilt på motorblokka der det står MB20A. På blokka er det et merke som det står B20 på. Klarer ikke å finne ut noe om denne motoren, foruten at den er bygd opp av en Volvo B20. Det er en enkel Zenit forgasser på den. noen som har en ide hva motoren kan yte? I følge selgeren skulle den yte 100 hk, noe jeg ikke følger meg helt trygg på. Redigert 14.Mars.2006 av dospen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Svart 14.Mars.2006 Del på Facebook Svart 14.Mars.2006 Hej Dospen! her kansje ger dig en hint! B20 satt förresten i 140 serien o i början på 240 serien av biler! http://home.swipnet.se/volvo140/olikamodeller/index.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Marna Svart 14.Mars.2006 Del på Facebook Svart 14.Mars.2006 Velkommen i foreningen av B-20\AQ\MB eiere. Glimrende motorer med litt stell, lette, og ikke minst billige å overhale. Deler overalt :-) Det er mulig denne motoren er beregnet å gå på parafin, derav det lave HK-tallet som du finner i linken til Gunga Din. Dette betyr at motoren har lav kompresjon. Om dette ligger i tjukkere toppakning, eller om det er stempler\topp som er modifisert, vet jeg ikke. Fant ikke noe om den hos VP. Men du kan jo ta en titt på MB20B her: http://www2.volvo.com/NR/rdonlyres/ACB7F42...20B_1970_en.pdf mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post Share on other sites More sharing options...
Muhammed Svart 14.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2006 Da er det jo et kelnodium jeg har kjøpt , men den mangler jo 50 hk . Mareniseringsdelene på den jeg har nå passer vel på en B 20 bilmotor? Hvilken B20 bør jeg kjøpe, bør ha 100 hk? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Svart 14.Mars.2006 Del på Facebook Svart 14.Mars.2006 Hej Dospen ! Min bror har en 1800ES, den har en B20 på 120-130 hk med elektronisk insprutning! så du kan allt skrämma upp den gamle B20 ganska rejält! obs det er ikke hans bil på bilden! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Marna Svart 14.Mars.2006 Del på Facebook Svart 14.Mars.2006 Hvis jeg var deg, ville jeg gå på huggeren og kjøpe en hvilken som helst B-20 etter 1973 (større innsugsventiler). Denne plukker du i småbiter, honer sylindre, bytter alle lager, kjøp et nytt kamakselsett (C-kam) med løftere. Slip ventiler, sett sammen, og overfør de mariniseringsdelene du har. Og vips du har en nyoverhalt god motor til under kr. 10 000 totalt (under forutsetning at de mariniseringsdeler du har ikke treger til utskiftning). mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post Share on other sites More sharing options...
Muhammed Svart 14.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2006 Skjønner at det som gjelder er 73 eller nyere, står årstallet til motoren stemplet på blokka eller noe sånt? Eller er det noen andre kjennetegn jeg kan se etter? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Marna Svart 15.Mars.2006 Del på Facebook Svart 15.Mars.2006 Det skal stå et motornummer stemplet inn i godset på samme siden som fordeleren sitter. Les av dette, og kontakt VP, så får du greie på hvilken årsmodell motoren er. Det skal finnes en nettside også med disse opplysningene, men jeg husker ikke i farten hvilken. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post Share on other sites More sharing options...
chivas Svart 15.Mars.2006 Del på Facebook Svart 15.Mars.2006 Här kan du läsa om hur du får drag i din B 20 http://www.kgtrimning.com/ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.