Jump to content

Lakkering av plastbåt trenger noen tips


Havmann

Recommended Posts

:flag: Har en 18 år gammel plastbåt som har fått småsprekker krakkelering i gelcoaten over fenderlist pga mye sol i middelhavet....Vurderer å lakke båten med Hempel to komponent polyterianlakk over fenderlist men lurer på hvor holdbart og fint det blir vil selfølgelig bruke et profesjonelt verksted til jobben.

Er det negativt ved eventuelt salg at den er lakket?

Håper på noen gode råd.

Link to post
Share on other sites

Heisan. Jeg lakkerte en Nidelv 18 fot fra 1977 som var helt matt og med noen småskader. Pusset ned hele båten og sparklet skadene og kjørte den inn i lakkboksen til et bilverksted hvor den ble sprøytet med vanlig billakk og klarlakk utenpå til slutt. Båten ble helt strøken og er like blank idag selv om det er 7 år siden lakkering. Har hatt 3 eiere etter meg og en av dem gjorde ikke noe særlig for å vedlikeholde men nå er det naboen som har den og så jeg ser båten jevnlig. Hva du enn bestemmer deg for ønsker jeg deg lykke til. Det var ikke negativt at båten var lakkert da jeg solgte for det var ordentlig gjort.

Redigert av Kotnes (see edit history)

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...