Jump to content

Trykk på kjølevann, Volvo 2003T


gps

Recommended Posts

Jeg har en Volvo 2003T med ferskvannskjøling. Den har en tendens til å sprute ut kjølevæske på ekspansjonstanken. Jeg får ingen temperaturalarm. Har sjekket toppen for sprekker og skifta topp-pakning. Sirkulasjonspumpa er overhalt og det er nok vann på sjøvannsiden.Det er også montert en større ekspansjonstank. Det er montert varmeapparat og varmvannsbereder i kjølesløyfa.

Noen som har enda en ide om problemet.

Link to post
Share on other sites

Har motoren hatt ferskvannskj. fra starten av? Jeg synes dette ligner mye på gjennomtæreing mellom innløp og utløp fra manifoil. (kald og varm side av ferskvannsløpet) Det vil ofte være tæring ved innløp til manifoil hvor kaldt vann kommer inn fra veksler, og utløpet fra første syl. Er dette tilfellet vil vann ikke sirkulere normalt men stå til det koker, dermed kan du få trykk ut mot eksp.tank slik at ventil i denne åpner. Dette er mer sannsynlig dersom det er(har vært) saltvannskjøling.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...