Jump to content

Fredet is!?

Astor

Recommended Posts

Bilde Utsikt sørover fra båthavna nå i ettermiddag.

Vi ser "Prinsen" som har våget seg utpå på sin første tur til Slemmestad på ca 3 uker. Som vi ser er det fortsatt en del pakkis (kremt) drivis som flyter fritt. Trange viker er fortsatt islagt, men har åpnet seg betydelig ila. de siste dagene.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Eller for å si det sånn Astor, det er bedre å be om tilgivelse enn tilatelse

I Leangbukta i Asker så vil du ikke få tilgivelse, men en klekkelig bot! Dette var et stort førstesideopslag i Budstikka (lokalavisen) da en slepebåt laget råk der for noen år siden! Mener å huske (som nevnt av andre) at dette skyldes faren som oppstår ved ferdsel på isen. Har jo en viss forståelse for det da!

Men folkens - hold ut! Våren kommer og isen går om ikke så lenge!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg vil tro det er "Prinsessen" du tenker på.

Nei, ikke Prinsessen, men Prinsen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Vi ventet spent, båtfolket nede på Sætre i dag. Taubåten Balder var ventet til kaia på Dyno for å bryte opp isen før anløp av tankbåt på søndag.

Vi ventet på at kraftkaren skulle ta en sveip inn mot Sætre marina. Astor hadde kontakt på kanal 10. Isfiskerne var ryddet av veien. Alt var klart for å få friskt vann mot overflaten.

Klart det hjalp det Balder fikk utrettet. Men isen inn mot marinaen ligger 50 cm tykk.

Bildet viser hva vi rakk å se av kjempen.

Thor! Nå bestiller vi nord/vest-vind og får isen ut mot Drøbaksundet.

Så får vi se hva tankeren som ankommer Engene får utrettet videre.

Og isfiskerne var glade for fortsatt kunne dra torsken som biter mer enn villig utenfor Sætre-landet.

Ringte Drammen Havnevesen. De hadde ikke hørt om fredet is i sitt farvann. Hurum er innlemmet i Drammen Havnevesen.

Bilde

Vår bønn ble hørt!

Isen er borte. Helt fra der Balder traff iskanten er det nå blått vann. Derfra til Drøbaksundet er det nå isfritt.

Men, det ligger noen hundre meter is igjen inn til havna på Sætre.

Ergelig at jeg ikke slo til med en tusenlapp og fikk brøytet et kvarter til.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Stilig.

Prinsen har hatt et langt fravær fra Oslo, tydeligvis tilbake i dag eller noe da, har vært borte siden like etter jul en gang.

Og såvidt jeg fant ut er den fortsatt borte, Prinsessen derimot er i trafikk som aldri før.

Jeg er ganske sikker på at det er Prinsessen man så der ute, ikke Prinsen, ser slik ut på bildet også.

Jeg er ganske sikker på at det er Prinsessen man så der ute, ikke Prinsen, ser slik ut på bildet også.

Nei, for n´te gang, det var "Prinsen"

Passerer utenfor stuevinduet mitt hver eneste ettermidag på vei til Slemmestad.

ad. planlegging:

Morsomt bilde - hvor fant du det?

Dette er et AIS-bilde jeg får opp fra min AIS-engine fra NASA. Ved bruk av Shipplotter og sharing deler jeg mibe data med alle de som bruker programmet Shipplotter og som er registrert.

Ser ut av vinduet at isen ikke er som før. Mellom isflakene ligger det nå klart vann som IKKE fryser. Det betyr at det tæres på isen.

Jeg har allikevel en plan B!

Få Astor inn til utsettingskaia i havna. Skaffe til veie en lastebil med kran. Transportere båten til nærmeste isfrie brygge. Sprøtt? Nei, ikke når jeg ser på påsken som min lengste friuke gjennom hele året.

Svensker!!! Astor kommer når påsken nærmer seg!!!

Piskadausen!!

Liker innstillingen din, Astor!! :flag:

Men til påsken må dere da være kvitt isen?? Skjønner ikke hva dere skal med all den isen i grunnen. :lol::lol: Her er det snaut nok is på små tjern en gang...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...