Jump to content

Fredet is!?

Astor

Recommended Posts

Å ja, ser dere båten i bakgrunnen? Den heter "Prinsen" og trafikkerer Vollen/Slemmestad fra Oslo. :wink:

Enn så lenge.... Nesoddbåten anbudsutsettes fra juli 2008, og det er ikke sikkert at Slemmestadruta tas med i SLs anbudbeskrivelse. Desverre.... :nonod:

Bildet er fra Vollen/Slemmestad, og vi ser Østover mot Nesoddlandet på den andre siden.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

ENDELIG!!! :flag::flag:

Åpent hav!!

Astor sto løpet ut. Nå er vi endelig i åpent vann. Og påsketuren for fruen og meg, samt 15 andre båteiere er i boks. Men den var seig. Kun de siste 20 meterene fikk vi gratis hjelp fra naturen, Ellers måtte vi bryte ned isen meter for meter.

Resultatet ble desverre to ødelagte flaps. De hadde jeg rett og slett glemt at de hang bak på båten. Har ikke hatt flaps før, sikkert derfor.

Vel, vel, da går turen til Maritim i morgen for å få to nye til påsketuren.

Har tatt noen bilder:

Bilde

Vi nærmer oss åpent vann! Kåre, "Nord_West var en god islos. Han så etter sprekker i isen som vi kunne dra nytte av.

Bilde

I dag tok vi det lengste sykket. Det pakket seg godt bak båten, slik at eneste utvei var å komme oss ut i farbart vann.

Bilde

Når vi kom utpå var det to runder med solide hekkbløger, og deretter inn i råka for å kjøre isen ut med propellvannet. Det tok sin tid, men råka var nesten isfri etter endel jobbing

.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

:flag: Det er gutta det :flag: Jaja da håper vi på treff i Engelsvik tirdags kvelden da . Er vel der nesten sammtidig vi vel . Vis vi kommer avgårde tirsdag så blir det rundt kl-15.00 . Blir jo fort 7-8 på kvelden da . Vis det går i dass å dra tirsdag , så sees vi i Strømstad onsdag. Godt å se dere ut i åpent vann , gleder meg på deres veine . Har alt klart her også , så nå er det like før .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Ja nå er vannpumpa satt inn for sommer'n og vanntankane fult opp , så det meste er klart til avgang . Lurer på om jeg må ta meg en tur i helgen , kansje ta meg en tur til Sætre ?

Tine II

Du er hjertlig velkommen til Sætre. Kaffen er klar. Men husk å få deg et oppdatert kart med råken inntegnet. Den er nå inntegnet på alle kart av 2006-utgaven.

Astor går i krana i morgen, får å få på nye trimplan bak. Tar samtidig å sjekker bunnen og legger på nytt bunnstoff. Polering fra vannlinjen til dollbordet blir også gjort. Mandag går hun i sjøen igjen.

Hyggelig å få seg en langtur, Runo. Ta deg en tur oppover. Blir i havna mye av tiden.

Mandag sender NITIMEN direkte fra Sætre Båtforening. Mens vi er på jobb tar gamlekara seg av radiopraten. kanskje får vi høre Kåre, "Nord_West" og Bendik på marinaen. (Stressless II)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Men husk å få deg et oppdatert kart med råken inntegnet. Den er nå inntegnet på alle kart av 2006-utgaven.

Trudde du viste at jeg har Sandvik :wink: Håper vi sees da , kom jo ikke sist dere satt klare med kaffe'n så . Blir nok en tur til Sætre ja , billigere det enn pubbane i Holmestrand . Pluss at det er leeeeenge sia sist nå med overnattningstur .Fått bytta vinduspusser motor idag og resten er nesten klart , mangler å sette på sommer kalesja . Båten blir litt større og kosligere med den . Okidokk da sees vi ....

Tine II

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...