sumo Startet 15.Mars.2006 Del på Facebook Startet 15.Mars.2006 (redigert) Er i markedet etter å skifte selskap på båtforsikringen, og har hittil fått priser fra 10 forskjellige selskaper/meglere. Alle har fått samme opplysninger fra meg, og så vidt jeg ser er vilkårene noenlunde like. Så langt "leder" Norske Sjø med god margin, ca 3000 under nærmeste konkurrent (som da har høyere egenandel) og 6100! under dyreste alternativ. Dette inkluderer tilbudene jeg har fått via Maritim sin link, i tillegg til de vanligste norske/skandinaviske selskapene. Selv om jeg ryker på 4-500 kr for en KNMF-besiktigelse, må da dette være en gavepakke. Så dersom dette holder vann, bør alle forsikre båtene sine i Norske Sjø, eller så bør alle kjøpe make båt til meg Redigert 15.Mars.2006 av sumo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 15.Mars.2006 Del på Facebook Svart 15.Mars.2006 Jeg kom billigst ut med Norwegian Broker AS. Betydelig billigere og bedre vilkår enn mitt gamle selskap. Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 15.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2006 (redigert) Bedre enn Norske Sjø også? Norwegian Broker var på 2. plass i mitt tilfelle, men det var marginale forskjeller på deres pris og 3 andre Redigert 15.Mars.2006 av sumo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hekta på båt Svart 15.Mars.2006 Del på Facebook Svart 15.Mars.2006 jeg skjekket priser for et par mnd siden og norske sjø ligger nesten 3600 under if og det er vel i drøyeste laget så dere bør skjekke priser folkens Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 15.Mars.2006 Del på Facebook Svart 15.Mars.2006 Jeg har forsikringen på båten min hos Norske Sjø og har faktisk undersøkt mange selskaper samtidig da jeg vurderte flere mot hverandre. Ingen selskaper kunne gi meg bedre tilbud enn Norske Sjø. Jeg tror det er spesielt når en båt er gammel og ganske lav toppfart (i mitt tilfelle er den 20 år og toppfart 21-22 knop) der Norske Sjø er konkurransedyktig i pris. Vilkår i ansvar/kasko er som oftest veldig lik. Kan fortelle at jeg betaler kr. 5.175,- (v/lav egenandel) for dette året for min 20 år gamle Nimbus 3000 med Volvo Penta TAMD40 og forsikringssummen er kr 590.000,- inkl. jolle og påhengsmotor + løsøre. erund Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
JanB Svart 15.Mars.2006 Del på Facebook Svart 15.Mars.2006 Jeg tror det er spesielt når en båt er gammel og ganske lav toppfart (i mitt tilfelle er den 20 år og toppfart 21-22 knop)... Låg toppfart??? Vil igjen minna om at (meklarane) Norwegian Broker og Quality Broker har eigenandel på ansvarsdelen. Det har ikkje norske selskap. Når det gjeld Norske sjø, så krev dei medlemskap i KNBF eller NSF. Dei krev også at båtar eldre enn 10 år skal undersøkast av ein av deira "besiktigelsemenn" (anførselteikn fordi dette er dårleg nynorsk). Altså kjem det nokre kroner i tillegg. Men det er vel ikkje akkurat snakk om tusenlappar... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Audifil Svart 16.Mars.2006 Del på Facebook Svart 16.Mars.2006 Jeg har brukt Norske sjø i en del år og de har vært langt billigere enn andre selskap. Men det var helt til jeg fikk Nimbusen, da var faktisk Gjensidige billigst. Og da får jeg også bruke båten hele året:-) Kan bruke båten hele året hos Norske Sjø også men da stiger prisen en god del. Sitér dette innlegget Øystein Wilthil, 48212848 Nåværende båt: 00 Flem 340 X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC Link to post
JanB Svart 16.Mars.2006 Del på Facebook Svart 16.Mars.2006 Kan bruke båten hele året hos Norske Sjø også men da stiger prisen en god del. Det er ikkje heilt rett. Etter nyordninga frå 1.1.2006 er premien den same for heilårsbruk, men det er dobbel eigenandel ved skade i vintersesongen, jfr. pkt. 3 i vilkåra. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Som Svart 16.Mars.2006 Del på Facebook Svart 16.Mars.2006 Jeg kom billigst ut med Norwegian Broker AS. Betydelig billigere og bedre vilkår enn mitt gamle selskap. Båten min var for gammel og for lite verdt for Now B. AS Er det kun sterkt belånte og halveis sjøudyktige brødbokser de er interessert i ?? Og enda bedre hvis eieren ikke har den ringeste erfaring...og enda bedre hvis den er overmotorisert ? Her har jeg en båt som er påkostet uante summer i sikkerhet og vedlikehold samt en eier som har over 20 års erfaring på sjøen i seilbåt uten et eneste uhell De ser vel ikke muligheter for å tjene penger på meg, enkelt og greit.....men en kollega av meg med 2 års !! erfaring på sjøen og med en splitter ny 38 fots seilbåt (som allerede har vært på grunn 2 ganger..) er godt motatt som kunde Sitér dette innlegget Link to post
870 Svart 16.Mars.2006 Del på Facebook Svart 16.Mars.2006 Norske sjø er 2600.- kroner dyrere på min båt i forhold til det selskapet jeg har i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.