Jump to content

Godt tilbud hos Norske Sjø


sumo

Recommended Posts

Er i markedet etter å skifte selskap på båtforsikringen, og har hittil fått priser fra 10 forskjellige selskaper/meglere. Alle har fått samme opplysninger fra meg, og så vidt jeg ser er vilkårene noenlunde like. Så langt "leder" Norske Sjø med god margin, ca 3000 under nærmeste konkurrent (som da har høyere egenandel) og 6100! under dyreste alternativ. Dette inkluderer tilbudene jeg har fått via Maritim sin link, i tillegg til de vanligste norske/skandinaviske selskapene. Selv om jeg ryker på 4-500 kr for en KNMF-besiktigelse, må da dette være en gavepakke. Så dersom dette holder vann, bør alle forsikre båtene sine i Norske Sjø, eller så bør alle kjøpe make båt til meg :lol:

Redigert av sumo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har forsikringen på båten min hos Norske Sjø og har faktisk undersøkt mange selskaper samtidig da jeg vurderte flere mot hverandre. Ingen selskaper kunne gi meg bedre tilbud enn Norske Sjø. Jeg tror det er spesielt når en båt er gammel og ganske lav toppfart (i mitt tilfelle er den 20 år og toppfart 21-22 knop) der Norske Sjø er konkurransedyktig i pris. Vilkår i ansvar/kasko er som oftest veldig lik. Kan fortelle at jeg betaler kr. 5.175,- (v/lav egenandel) for dette året for min 20 år gamle Nimbus 3000 med Volvo Penta TAMD40 og forsikringssummen er kr 590.000,- inkl. jolle og påhengsmotor + løsøre.

 

erund

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er spesielt når en båt er gammel og ganske lav toppfart (i mitt tilfelle er den 20 år og toppfart 21-22 knop)...

Låg toppfart??? :wink:

 

 

Vil igjen minna om at (meklarane) Norwegian Broker og Quality Broker har eigenandel på ansvarsdelen. Det har ikkje norske selskap.

 

Når det gjeld Norske sjø, så krev dei medlemskap i KNBF eller NSF. Dei krev også at båtar eldre enn 10 år skal undersøkast av ein av deira "besiktigelsemenn" (anførselteikn fordi dette er dårleg nynorsk). Altså kjem det nokre kroner i tillegg. Men det er vel ikkje akkurat snakk om tusenlappar...

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt Norske sjø i en del år og de har vært langt billigere enn andre selskap. Men det var helt til jeg fikk Nimbusen, da var faktisk Gjensidige billigst. Og da får jeg også bruke båten hele året:-) Kan bruke båten hele året hos Norske Sjø også men da stiger prisen en god del.

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Link to post
Share on other sites

Jeg kom billigst ut med Norwegian Broker AS. Betydelig billigere og bedre vilkår enn mitt gamle selskap.

:cryin::cryin: Båten min var for gammel og for lite verdt for Now B. AS :cryin::cryin:

Er det kun sterkt belånte og halveis sjøudyktige brødbokser de er interessert i ?? Og enda bedre hvis eieren ikke har den ringeste erfaring...og enda bedre hvis den er overmotorisert ?

Her har jeg en båt som er påkostet uante summer i sikkerhet og vedlikehold samt en eier som har over 20 års erfaring på sjøen i seilbåt uten et eneste uhell :cool:

De ser vel ikke muligheter for å tjene penger på meg, enkelt og greit.....men en kollega av meg med 2 års !! erfaring på sjøen og med en splitter ny 38 fots seilbåt (som allerede har vært på grunn 2 ganger..) er godt motatt som kunde :eek:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...