Jump to content

Shipsim 2006


Gunga Din

Recommended Posts

I forhold til all utvikling av simulatorer for fly og biler har jeg lenge savnet en brukbar simulator for småbåter. Det skal bli spennende å se hvilke muligheter man har i Shipsim.

 

Det hadde vært utrolig flott å kunne prøve ut forskjellige manøvreringsegenskaper gitt propelltype, gearutveksling, maskinkraft og ror under vekslende vind og strømforhold.

 

Håper simulatoren blir omtalt i denne tråden.

Link to post
Share on other sites

Jeg gikk på den maritime høyskolen i Tønsberg og der var det flere simulatorer. Både for skippere med innseiling til havner og som et maskinrom som jeg gikk. Dette var føre 1990. De sladret på alt du gjorde. Lærer kunne legge inn flere typer feil. Det var lyd fra hurtigruta.

Link to post
Share on other sites

Har gått på Sjöbefälskolen her i Göteborg, för ett par år sedan!

 

der hade dom 4 små 'bryggor' (heter det bru på norsk!) og en stor.

dom små hade en stor projektor mot veggen og 2 radar(pc-skjermer) og den store

bryggan hade 3projektorer (180gr horisont) + 2 radar i tillegg til maskinkontroller o autopiloter o

sjökortbord!

alle desse kunde kjöres i nettverk eller individuellt !

 

läraren drog alltid ner 'visibility' till 0,5M eller motsv. så det gav mycket god radarträning!

en uke der i en radar-grundkurs o en uke för ARPA-sertifikatet!

 

efter varje övning spelades alla manövrar upp i briefingsalen för kommentarer.

 

vid uppkörningen fikk jag kjöre tvärs över Engelska kanalen med en inspelad autentisk radarinspelning fra Dover + att dom hade lagt til en masse båter.

 

det var jättekul.......en sådan kurs kan verkligen rekommenderas för den som gillar båt o navigasjon!

 

Kongsberg Maritime har levererat simulatorerna

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...