Jump to content

Forbruk på KAMD42

Ankermann

Recommended Posts

Heisan.

Jeg tipper litt men er nok ikke langt unna sannheten Marsjfart ca. 20% under fullt pådrag. I ditt tilfelle ca. 3000 - 3200 rpm. 35 - 40 l/t. pr. motor.

Fyll når det er tomt:-) :cheers:

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Hei.

Har to KAD 42(drev) som tilsammen bruker 70 liter pr time på marsjfart 25 knop, går da med ca 3500 rpm. Eller ca 3 liter pr Nm.

Nå vet ikke jeg hvor stor tank du har, men jeg bruker å gå fra Trheim- Ålesund- Florø-Koppervik-Flekkerøy-Horten. Disse steder har greie priser på diesel.

Jeg bruker i underkant av 2000 liter Trheim-Oslo.

Hei.

Har to KAD 42(drev) som tilsammen bruker 70 liter pr time på marsjfart 25 knop, går da med ca 3500 rpm. Eller ca 3 liter pr Nm.

Nå vet ikke jeg hvor stor tank du har, men jeg bruker å gå fra Trheim- Ålesund- Florø-Koppervik-Flekkerøy-Horten. Disse steder har greie priser på diesel.

Jeg bruker i underkant av 2000 liter Trheim-Oslo.

Dette var interessant. Hvor tung er båten og hva er omtrentlig planingsfart?

Jeg, trådstarter, tenker på en båt som veier ca 8,5 tonn og marsjfart på ca 23 knop.

Jeg har brukt Maptech til grovkalkulering av avstand og det virker for meg som at strekningen Trondheim - Oslo er noe under 700 nm.

Jeg vil tro at du marsjer med et forbruk noe under 3 l /nm.

Vurderingen om totalt forbruk på 2000 l virker derfor mer sannsynlig enn 3000 - 3500 liter.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...