Jump to content

Forbruk på KAMD42


Ankermann

Recommended Posts

Hei.

Har to KAD 42(drev) som tilsammen bruker 70 liter pr time på marsjfart 25 knop, går da med ca 3500 rpm. Eller ca 3 liter pr Nm.

Nå vet ikke jeg hvor stor tank du har, men jeg bruker å gå fra Trheim- Ålesund- Florø-Koppervik-Flekkerøy-Horten. Disse steder har greie priser på diesel.

Jeg bruker i underkant av 2000 liter Trheim-Oslo.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Har to KAD 42(drev) som tilsammen bruker 70 liter pr time på marsjfart 25 knop, går da med ca 3500 rpm. Eller ca 3 liter pr Nm.

Nå vet ikke jeg hvor stor tank du har, men jeg bruker å gå fra Trheim- Ålesund- Florø-Koppervik-Flekkerøy-Horten. Disse steder har greie priser på diesel.

Jeg bruker i underkant av 2000 liter Trheim-Oslo.

Dette var interessant. Hvor tung er båten og hva er omtrentlig planingsfart?

Link to post
Share on other sites

Jeg, trådstarter, tenker på en båt som veier ca 8,5 tonn og marsjfart på ca 23 knop.

Jeg har brukt Maptech til grovkalkulering av avstand og det virker for meg som at strekningen Trondheim - Oslo er noe under 700 nm.

 

Jeg vil tro at du marsjer med et forbruk noe under 3 l /nm.

Vurderingen om totalt forbruk på 2000 l virker derfor mer sannsynlig enn 3000 - 3500 liter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...