Jump to content

Eberspächer tenner ikke


Geir Kallevik

Recommended Posts

Hei

Det er opstått en feil på eberspresheren min :cryin: . Når jeg starter den opp, vil den ikke tenne. Viften går, men dieselpumpen gir ikke diesel. Har kontrolert dieselpumpen med ekstern strømforsyning, og pumpen fungerer da.

Lurer derfor på om pumpen ikke får " beskjed " om å levere diesel, ved evt soting i brennkammer.

Har ikke skjekket brennvakten enda, da den stå meget vanskeligt til.

 

Håper det er noen som kjenner til feilsøking...

 

På forhånd takk

Link to post
Share on other sites

Min Eber har en egen automatsikring til pumpen. Overhetningstermostaten lager en kortslutning slik at denne sikringen går. Jeg har litt dårlig kontakt i ledningene på denne sikringen slik at av og til løser ut pga. varmgang i tilkoblingene....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Sjekk ledninger og kontakter, hadde samme problemet med en Wallas. Ved bytte til ledninger med større tverrsnitt og regjøring av allle kontakter forsvant problemet. Wallas'en er i alle fall veldig følsom på dette, jeg vet ikke hvordan det er med andre typer, men de har vel ca samme konstruksjon...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...