Habros Startet 16.Mars.2006 Del på Facebook Startet 16.Mars.2006 Hei Hvordan best sikre en daycruiser mot tyveri? Har godkjent wire og hengelås til kaien. Ser at DEFA har noe som kalles Boatsecurity 201 ( http://www.boatgard.com/no/larm/larm.htm#201 ) som er en startsperre til påhengsmotoren. Er det noen som har kjennskap til denne eller andre tilsvarende systemer? Mvh. Harald Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smiley Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Selv har jeg gått til skrittet å sveise mutterene på festeboltene, men.... leser jo at skurkene like gjerne kapper av hele akterspeilet når de forsyner seg. Så jeg vet ikke om det har noen effekt. Jeg har også merket (gravert) tydelig sikkerhetsmerking på alle deler på motoren og undervannshus. ...og det er jeg ganske sikker på at virker! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Hadde på min båt Yamarin 5910, 2 FG godkjente vaiere + boltlock. De bar av gårde med en 115 4-takt på 200 kg. De tar det de vil ha. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Habros Svart 17.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Jeg tenkte her mer på å hindre de som har lyst til å kjøre båt, uten at de vil betale for det. En daycruiser med 115 hk kan jo friste noen og enhver. Securmark hindrer ikke tyveri, det er ikke alltid mulig å låse båten til kaien når jeg er på tur eller ligger i gjestehavn. De profesjonelle bandene får med seg det de vil ha, men å bære med seg en motor på 200 kg krever jo noe planlegging. Er det noen som har erfaring med Boatsecurity eller tilsvarende systemer på godt og vondt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Avsluttet2 Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Jeg tenkte her mer på å hindre de som har lyst til å kjøre båt, uten at de vil betale for det. Da gjør vel et snap off ratt samme nytten vil jeg tro. Det er fysisk lett å se at båter med slike ratt ikke er kjørbare og de hopper videre til neste båt... Spørsmålet er hvor mye de ødlegger på motoren med startsperre før de gir opp og går videre... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Hvis du skal hindre tyveri mens du er ute er snap-off ratt og start-sperre tingen. Aktiv peiler, dvs. du kan prog et gjerde rundt båten. Hvis båten forsvinner ut av f.eks 100 m gjerde går alarmen. Den kan enten gå til FG godekjent vaktselskap eller til deg selv. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.