Jump to content

Når starter båtsesongen?


Akult

Når starter båtsesongen?  

337 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Jeg bruker båten nesten hele året, det vil si at fra november til slutten av januar ligger den gjerne i fortyøningene. Det kan være greit med litt sol i fjeset når man er på tur, og det skjer vel ikke før i midten av mars. Og så var det det med varmen, noen som gleder seg? :flag:

 

ser også at folk begynner å legge båtene sine til salgs på finn.no sikkert tegn på at sesongen begynner for fullt.

Redigert av traust (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båten er i bruk hele året den, selv om den helt klart blir brukt mindre om vinteren enn om sommeren. Men med isfri havn så synes jeg det er like greit å ha den liggende ute, i tilfelle anledningen til en tur skulle by seg. Det blir alltid en og annen fisketur i det minste. Og i år ble grillen fyrt opp første gang i februar!!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Båten er i bruk hele året , men hitill iår har det vært lite pga den jæ%¤"¤ isen . Men har borti 600 timer på motor sist sesong . Så økonomisjefen mener jeg er mere i båten enn hjemme , men hadde jeg hatt drømmebåten så måtte nok økosjefen kommet ombord på besøk trur jeg . Kommer rett fra båten nå , vært ombord og pursla og kosa meg siden 8 - 9 tia te mårran . Men lei av is .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vi startet sesongen i nyttårshelga med en kjempetur til Horten. En koslig tur med en nyttårshelg med gode venner.

Varmt og godt innabords, bokstavlig talt. :lol:

 

Hadde nok sett at isen ike var så brutal som i år, men dette rår vi ikke over.

La oss håpe at sommeren blir i båtfolkets tegn. :drink::fishing::flag::sailing:

 

Fruen starter båtsesongen ved påske. Vinteren er ikke hennes greie. Men hun blir da med på helgturer.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ligger i boblehavn om vinteren. Så snart isen går så er vi i gang igjen... Ser frem til noen fine uker/måneder hvor vi stort sett får være alene i indre Oslofjord. "Folk i båt" (i store, raske, fine, nye båter som bråker mye og lager store bølger) viser seg ikke før i juni i dette farvannet... inntil den tid får vi "båtfolk" stort sett være i fred...

 

PANDURUS :fishing:

"Sommer... alltid!!!..."

Link to post
Share on other sites

Målet er å få sjøsatt før påske. Begynnte med pussen i dag. Men er mye andre aktiviteter som også må avsluttes før alt i skuta blir ok. Stresser med opp pussing hjemme, og dette må bli ferdig før sjøsetting. Hvis ikke blir det ikke gjordt noe på den fronten før til høsten.

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Blir nok ikke før i begynnelsen på Mai.

Fortiden er burkaen frosset fast i snøberget.

Blir det litt til kan jeg flyte på snøen :crazy::lol::lol:

 

Ellers har jeg fått tilbud på sying av nye puter til båten, så sesongforberedelsene har startet.

I Drøbak er det strålende sol og helt stillt på fjorden.....

Kanske Astor burde hatt båten i Drøbak= Isfri havn :cool::lol::lol::lol:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Planen var 1.del av April. Men siden det fortsatter er en drøy meter med snø rett forran båten. Og at arbeidsituasjonen gjør at jeg ikke for gjort noe som helst i April. Så håper jeg at den er på vannet i begynnelsen av Mai.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

I Sauda leiges alle båtplasser ut til skiglade båtfolk, så da går me bare bryggelangs og sikler! Det er vår båtutstilling! I helga var det 2 båter som stanga seg inn mellom isflaka, me andre venter til etter påske, men da er det "vårløsning" i nausta!! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...