Petter-B Startet 17.Mars.2006 Del på Facebook Startet 17.Mars.2006 Hei, Jeg har et par gamle VHF som har vært brukt i skolesammenheng. Der er en spole klippet vekk og type betegnelsen er : L409 spole Z4001ZZ. Er det noen som kan hjelpe meg med å få tak i en slik spole? Hilsen Petter-B Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Breezita Svart 17.Mars.2006 Del på Facebook Svart 17.Mars.2006 Hei. Prøv Øystein Ask på ask@ask.hl.no. Han hjalp meg med en eldre Famita. Lykke til Cita Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
Isfeldt Svart 18.Mars.2006 Del på Facebook Svart 18.Mars.2006 Hei Jeg har en skjema til en Famita 600 i båten, har klart å ødelegge ryggen pga fjerning av skrogtrekk så jeg kommer ikke ned i båten foreløpig men jeg kan sjekke induktansen på spolen, det er ikke vanskelig å beregne og vikle denne hvis det er en HF spole uten jernkjerne. Er det en lavfrekvens type drossel spole kan man kjøpe denne på ELFA etc. Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 18.Mars.2006 Del på Facebook Svart 18.Mars.2006 Hei, Jeg har et par gamle VHF som har vært brukt i skolesammenheng. Der er en spole klippet vekk og type betegnelsen er : L409 spole Z4001ZZ. Er det noen som kan hjelpe meg med å få tak i en slik spole? Hilsen Petter-B Hvilken type Famita er det du har? Har selv en Famita 59 som snart går til skroting. Kanskje deler fra denne kan passe? Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 19.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2006 Hvilken type Famita er det du har? Har selv en Famita 59 som snart går til skroting. Kanskje deler fra denne kan passe? Hei, Jeg har en Famita 500. Takk for tipset. Tror jeg da trenger koblingsskjema med komponentliste, da spesielt spoler er vanskelige å identifisere. Enkleste er nok å få tak i denne komponenten, eller kanske å droppe hele prosjektet?? Hilsen Petter-B Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Petter-B Svart 19.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2006 Hei. Prøv Øystein Ask på ask@ask.hl.no. Han hjalp meg med en eldre Famita. Lykke til Cita Takk Cita, Jeg har kontaktet Ask tidligere, men han hadde ikke akkurat denne komponenten, foreslo at man kunne anskaffe en nesten lik og deretter fjerne en av viklingene? Hilsen Petter-B Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Petter-B Svart 19.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2006 Hei Jeg har en skjema til en Famita 600 i båten, har klart å ødelegge ryggen pga fjerning av skrogtrekk så jeg kommer ikke ned i båten foreløpig men jeg kan sjekke induktansen på spolen, det er ikke vanskelig å beregne og vikle denne hvis det er en HF spole uten jernkjerne. Er det en lavfrekvens type drossel spole kan man kjøpe denne på ELFA etc. Bjarne Takk Bjarne, Jeg tror jeg sender en email til Ask igjen og spør om han har flere data på radioen. En slik spole koster jo ikke mer enn noen få kroner. Har du koblingsskjemet tilgjengelig hadde det vært strålende med en kopi? Hilsen Petter-B Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Fusebox Svart 18.November.2007 Del på Facebook Svart 18.November.2007 Hei, Er det noen som har "talatuten" til Famita 558 ? Jeg kom i skade for å knekke den i to i dag... Hilsen Are Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 18.November.2007 Del på Facebook Svart 18.November.2007 (redigert) Jeg trenger en veggholder til handsettet på en famita 500 Hvis noen har. Redigert 18.November.2007 av Hilmar 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.