Jump to content

Hvor skal NSSR hente pengene til å redde sjøfarende?

Lotus

Recommended Posts

Hvis endring av logoen er eneste virkemiddel, vil en større del av pengene gå til organsisasjoner og idrettslag/arenaer.

Når aktiviteten på kortet overstiger en viss aktivitet stenges det for en periode. Slikt er mye vanskeligere å få til effektivt uten et monopol. Alderskontroll er et annet virkemiddel.

Nja... NT gir vel kun til idrett og da via staten. Lokallag og annen kultur enn idrett får nå ingenting.

Monopol og spillerkort? For det første stiller garantert datatilsynet krav til personvern som sier at dette ikke er lov, og dessuten om det var lov, så gjør de ikke dette på NT sina andre spill, så hvorfor automatene?

For det tredje; Sverige har monopol på automater, men der er spilleavhengigheten tre ganger så stor som dagens Norge...

o.b.lix hørte tydeligvis ikke på det samme radioprogrammet som meg...

Nja... NT gir vel kun til idrett og da via staten. Lokallag og annen kultur enn idrett får nå ingenting.

NT skulle så vidt jeg skjønte også fordele midler til de foreninger som nå mister inntekter pga monopolet.

Monopol og spillerkort? For det første stiller garantert datatilsynet krav til personvern som sier at dette ikke er lov
Bankene får lov til det samme når det gjelder minibankkort, så hvorfor ikke?

For det tredje; Sverige har monopol på automater, men der er spilleavhengigheten tre ganger så stor som dagens Norge...

Igjen fra Her og Nå: I Sverige har man en hel skog av illegale automater. Det er der problemet ligger. Om man klarer å unngå dette i Norge gjenstår å se.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Siden Staten er så bekymret for avhengighet og begrenser spillemarkedet så åpner de for det illegale markedet. Og de burde bla stenge ethvert pol og forby øl salg. Folk blir avhenging av sånt også. I det hele tatt så burde alt som folk driver med forbys inkludert bil,båt,motorsykkel,skigåing, sykkling osv. Og hvis en ting ikke er forbudt men moro å holde på med så er det strengt forbudt ! Nei til jeg og bort med vekk mener jeg. Hva er det neste de vil regulere tro ?

• 1 måned senere...
Hva er det neste de vil regulere tro ?

Ikke for å skremme men ett av medlemmene i regjeringskoalisjonen lekte med tanken på å innføre restriksjoner på bruk av båter der har forbruk over 20 l pr time hehe. Pratet riktig nok med en i sentral styret i nevnte parti. Er dog ikke programfestet enda. En form for bensin/diesel rasjonering :lol: Hva folk ikke finner på for å ta vare på miljøet. :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

• 10 måneder senere...

Joa, forbud av fritidsbåter ville med sikkerhet redusere skadetilfeller med fritidsbåter også betraktelig, ja kanskje til og med økonomiske problemer for noen. For ikke å snakke om drivhuseffekten og smuglingen.

Det har sikkert noe for seg det også. :rolleyes:

P.S. forøvrig sto det vel ikke at spilleavhengigheten var redusert men henvendelsene med bakgrunn i nevnte.

P.S. forøvrig sto det vel ikke at spilleavhengigheten var redusert men henvendelsene med bakgrunn i nevnte.

Det er selvfølgelig helt riktig det du skriver her, men jeg tolket i min naivitet at det er grunn til å anta at når det er en så betydelig nedgang i antall henvendelser om hjelp så har det en viss sammenheng med at det reelle hjelpebehovet, tilgangen på nye spilleavhengige om du vil, viser mye av den samme tendens/utvikling. Eller har du en annen forklaring? :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ja, det er visst grunn til å tro at den positive utviklingen er av kortvarig karakter og grunnen sies å være som følger:

Spilleavhengige tror at behovet for hjelp kommer til å øke når Norsk Tippings nye automater utplasseres.

- Jeg er redd dette bare er en midlertidig nedgang. Jeg venter at problemer kommer til å øke igjen når de nye automatene er på plass, sier Karl Tonny Kværnmo, leder i Landsorganisasjonen mot spilleavhengighet.

Og da fortsetter jeg å tro at det å fjerne disse maskinene er/var/ville være riktig. I allefall hvis målet er å ha færrest mulig som lider av spilleavhengihet.

Og så får vi heller støtte NSSR over medlemsavgift og/eller statsbudsjett.

:sailing:

• 9 måneder senere...

Leser av kommentarene til rapporten følgende:

Skrevet av Hanna Nilsson, 2008-11-20 11:34:18Det stemmer ikke at problemspillerne har gått over til internett.

Norsk Tipping har økt med 8%, Rikstoto med 14%, antallet som spiller skrapelodd har øknt fra 31 til 50% og Tipping med 12 til 21%. Samtidig står det i undersøkelsen at

"Deltakelsen i internettbaserte pengespill fra utenlansk operatør har alikevel ikke økt mye

og er fortsatt svært lav sammenlignet med deltakelsen i de store lotterispillene og skraplodd."

Så hva er riktig? Det er vel rimelig lett å sjekke om statens spill har økt i omsetning?

• 4 måneder senere...

Langt færre har spilleproblemer. Studie viser at reguleringspolitikken virker. Seddelforbud og fjerning av spilleautomater har redusert tilstrømningen av pasienter med spilleproblemer med 80 prosent.

Dette i henhold til et oppslag i Aftenpostens morgenutgave i dag på side 4 av 1. del. Personlig synes jeg dette er gledelig og at det faktisk viser at tilltak som begrenser spillene virker! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...