Jump to content

Båtførerprøven på Båtmessa 2006


Dykker

Recommended Posts

:cheers: Klokka 14.30 idag dro jeg bort båtmessa og tok båtførerprøven som privatist. Hadde en time til rådighet, og jeg fikk bestått :flag: .

Prøveavgiften kostet kr. 400,- og vi hadde prøven på PC så vi fikk svaret umiddelbart.

 

Ifjor sommer tok jeg VHF-eksamen på Telenor som privatist. Så egentlig er jeg ganske fornøyd med meg selv nå.

 

Ha en hyggelig kveld!

:sailing:

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer - håper du får anledning til å praktisere begge delene slik at teoriprøvene kan holdes ved like ved "hands on" praktisering og gradvis automatiseres - dersom ferdigthetene ikke allerede er automatiserte.

 

Igjen: Gratulerer så mye - det hjelper på selvtilliten.

Link to post
Share on other sites

:cheers: Klokka 14.30 idag dro jeg bort båtmessa og tok båtførerprøven som privatist. Hadde en time til rådighet, og jeg fikk bestått :flag: .

Prøveavgiften kostet kr. 400,- og vi hadde prøven på PC så vi fikk svaret umiddelbart.

:sailing:

Gratulerer med beståttT :flag:

 

Hvordan forberedte du deg?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med beståttT :flag:

 

Hvordan forberedte du deg?

Tusen takk for gratulasjonene!

Jeg forberedte meg ved å kjøpe boka "Veien til Båtførerprøven", ISBN 82-508-1927-6. Kjøpte den faktisk for tre-fire år siden tror jeg. Har lest litt i den når det har passet, samt når jeg har lurt på noe. Brukt den som et oppslagsverk med andre ord.

 

Når jeg bestemte meg for å ta prøven på messa for et par uker siden, ringte jeg og avtalte prøvetidspunkt (man kan også melde seg rett på inne på messa hvis det er ledig tid ved PC'ene).

Hadde egentlig planer om å lese litt hver kveld før prøven, men det skar seg. Men stoffet er enkelt hvis man gjorde som meg å lese inniblant i boka.

 

Og så får man jo god erfaring på sjøen etter hvert også! :smiley:

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Ja, man lærer mye. Prøven jeg hadde var ganske vanskelig. I eksamenslokalet var det 20 kandidater. Sensor delte ut 4 forskjellige oppgavesett. På mine oppgaver gikk det mye på Navtex, SART o.l. Slikt er jo ikke særlig brukt for oss med 26-fotere.

 

Man må lese for å bestå en eksamen. Men det viktigste av alt er at man forstår tingene man leser; Det handler jo om en egen og andres sikkerhet til sjøs.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg forberedte meg ved å kjøpe boka "Veien til Båtførerprøven", ISBN 82-508-1927-6.

I tillegg til denne så kan jeg anbefale "Føre Var - Sjøveisreglene med kommentarer" av samme forfatter. Fin støttelitteratur og kjekk bok å ha i båten.

 

Så at man kunne ta VHF også for en billig penge, men lærer man noe eller er det bare eksamen....

VHF-eksamen på messa er vel den utgaven hvor det er en grei gjennomgang av pensum før eksamen. Du bør ha lest boka førsr, men det er veldig greit med en repetisjon rett før prøven.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...