Divemaster Startet 20.Mars.2006 Del på Facebook Startet 20.Mars.2006 (redigert) I løpet av dagen i dag, vil solstrålene være drekte mot ekvator (Vernal Equinox), og med det så begynner våren på den Nordlige halvkulen av vår planet. Første hele vårdag er i morgen, men jeg tok skålen på forhånd i går etter arbeid på ett av toalettene mine (får og etter bilder kommer når jeg tar det andre). Jeg ønsker herved våren 2006 velkommen....med å frembringe en liten skål..... Redigert 20.Mars.2006 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Hank Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Tiltredes! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Springflo i glassene og i sjøen sliter hardt på isen, og det er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Jepp, ser frem til vårjevndøgnet her... endelig blir dagen lengere enn natten.. Har ikke de aksakte data, men det er vanligvis 21 mars som benyttes for å markere denne skillelinjen.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Andy Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 I går var det vårstemning i Kristiansand. Rusla nedom båtplassen, isen holder på å smelte. I løpet av uka er den nok vekk... På fiskebrygga hadde Pider Ro åpent, og serverte årets første utepils Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Også i havna på Sætre er isen begynt å slippe. Fra i går til i dag har isen trukket seg 1-2 meter tilbake. Joda, nå lysner det endelig. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Slagskibet Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Lave dagtemperaturer,men over 0 streken. Svinekalde netter fram til månedsskiftet. Sitér dette innlegget Link to post
Lillefix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Her snør det Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
Divemaster Svart 20.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Her snør detPåskeliljene blomstrer!!! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Hulda Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Påskeliljene blomstrer!!! Hulda tok sin skål i Famous Grouse i går. Blomstringen er noe tilbakeholden, men den er sikkert der et eller annet sted under 1/2 meter snø. Men solen skinner fra skyfri himmel. Da jeg var nede og malte litt i motorrommet ved 06:00-tiden i morges, hadde nattefrosten lagt is på bukten. Det våres, det våres. Det er nok litt forskjell på Aberdeen og Son. Sitér dette innlegget Link to post
Som Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Har snøstorm utenfor kontorviduet NÅ Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Husk at kl 19:26 i kveld er det vårjevndøgn... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Husk at kl 19:26 i kveld er det vårjevndøgn...Saker! Tenker jeg markerer anledningen med kjøttkaker godt moset sammen med poteter og kål (Slik at det er bare å øse innpå uten tanke for oppdeling, mengde og andre uvesentligheter - Nam! ) mens jeg titter på reportasjen fra Poseidon. Passende avrunding på arbeidsdagen det, tenker jeg. Litt dessert og en kaffe etterpå, så blir det snart tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
B-P-Nimbus 350C Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Hold dere fast folkens. ÅRETS FØRSTE HESTEHOV er oppservert i Sandefjord idag. Tittet frem på en bar flekk i solhelingen idag på vei hjem fra jobben. Det er håp om lysere tider nå. Sitér dette innlegget Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse O.H. Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster. Link to post
Mariell Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 Hold dere fast folkens. ÅRETS FØRSTE HESTEHOV er oppservert i Sandefjord idag. Tittet frem på en bar flekk i solhelingen idag på vei hjem fra jobben. Det er håp om lysere tider nå. Den må sett på kalenderen og ikke på gradestokken, kan tenke meg at den angrer nå på ettermiddagen. Gradestokken bikker vel under 0 igjen nå ved 1800 tiden. Her oppe på Haukerød er det fortsatt snø opp til fenderlista forrut, men jeg har greid å krype inn aketnifra, så har endelig begynt med å komme igang med vårprosjektene . Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Festina Lente IV Svart 20.Mars.2006 Del på Facebook Svart 20.Mars.2006 (redigert) Ja, vi begynner å bli litt frustrerte, og lengter etter en ny sommer med fine dager på og ved sjøen. Hvis alt har gått som jeg håper, kan man se noen bilder fra sommerferien 2005. Jeg må inrømme at jeg gleder meg voldsomt. http://www.eurofoto.if.no/show_album.php?aid=1059070 Håper det hjelper på abstinensene. Redigert 20.Mars.2006 av Pirus (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
NOC Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Hadde tenkt å ta meg en tur å klargjøre båte i helga. Nå er det plutselig 0,5 meter nysnø ute og full vinter. Båtfølelsen (vårfølelsen) forsvant for en stund..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.