Som Startet 20.Mars.2006 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2006 Har fått en liten "klemskade" i vinduet på sprayhooden, ikke lengre enn ca. 5mm, men hull er det Hvordan kan dette repareres ? Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 20.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2006 Koster nesten ikke noe å få byttet vinduet. Mitt store vindu bak på Dorryen byttet jeg sist sommer - ca. 1 x 1 meter ble sydd inn der det gamle sto. 300,- for plasten - 100,- for jobben på salmakerverksted. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Mouche Svart 20.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2006 Har fått en liten "klemskade" i vinduet på sprayhooden, ikke lengre enn ca. 5mm, men hull er det Hvordan kan dette repareres ? Du kan kjøpe vinylplast (metervare) og lime med vaskbar tekstillim som er transperant når den tørker. Har gjort det på gammel sprayhood og det holder. Er en synlig reparasjon, men billig og holdbar. Panduro Hobby selger klar vinylplast til underkant av kr.80,- per meter. Du kan gå inn på deres hjemmeside eller oppsøke en av butikkene deres. . Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ally Svart 20.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2006 Du kan reparere dette med f.eks. Aquasure eller Stormsure. Fikser riper og hull raskt, er blankt og tørker/herder på noen timer. Har brukt det på kalesje før og det holder enda. Sitér dette innlegget Link to post
Som Svart 20.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2006 Takk for tipsene Sitér dette innlegget Link to post
great7 Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Noen tips som er litt ferskere av dato? Hvor kjøper jeg evt det jeg trenger for å ordne kalesjevinduet? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 (redigert) http://www.maritim.no/interior-eksterior/tape-og-plastlist/mylartape-til-kalesjevindu-50x3000mm jeg har brukt denne til mindre rifter og det funker fint. Har ikke brukt den på større områder. Redigert 6.November.2013 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
great7 Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Stilig. Jeg har brukt gaffatape som løsning på problemet etter at skaden oppsto. Denne vil jo fungere på noenlunde samme måte vil jeg tro så skal kjøpe meg en av disse å teste ut. Til syvende og sist burde jo uansett vinduet mitt byttes ut eller repareres med en slags stor gjennomsiktig "lappesak" som limes på. Holdt denne tapen lenge før limet begynte å miste "grepet"? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Koster nesten ikke noe å få byttet vinduet. Mitt store vindu bak på Dorryen byttet jeg sist sommer - ca. 1 x 1 meter ble sydd inn der det gamle sto. 300,- for plasten - 100,- for jobben på salmakerverksted. Hvor finnes denne salmakeren? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Vel, tapen sitter fortsatt den etter ett år. Den er tynn og gjennomsiktig, men du ser naturligvis tapen. Har lagt på både utvendig og innvendig. Hvor stor er riften din? Gaffatape er generelt noe drit når du skal ha bort limrestene og min erfaring er at den ikke bør stå på for lenge. Kalesjevindu blir harde i kulden og må håndteres varsomt. Mine to rifter er på 2 til 4 cm på relativt store vinduer. -bakveggen og sideveggen i cockpitkalesjen. Vinduene er pene, så jeg bytter dem ikke for disse riftene. Vasks plasten før du fester tapen. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 (redigert) Hvor finnes denne salmakeren? Merk deg at dette innlegget du refererer til er fra 2006.. Redigert 6.November.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
great7 Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Det er en sprekk som har formet seg nærmest som et lyn. Sprekkene er på rundt 50-60 cm så det er snakk om relativt store sprekker. Vinduet bør nok byttes, men lurer uansett på hvilke alternativer som finnes. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 6.November.2013 Link til dette innlegget Svart 6.November.2013 Har du symaskin kan du jo prøve en slik fix. Se nede på siden her: https://baatplassen.no/i/topic/97794-stell-og-oppgradering-av-en-gammel-dame-princess-riviera/page-10 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.