Jump to content

bytte motor, DC med drev


js

Recommended Posts

Hei. Jeg vurderer å kjøpe en 20'DC med en gammel saltvannskjørt OMC motor (120hk). Jeg regner derfor med at denne må byttes, og regner med at det ikke finns gamle billige omc motorer som passer?

Kan jeg sette i feks. en volvo motor (b20?) uten alt for mye tilpassninger osv? Hva med tilpassning til drev osv. Må jeg bytte det til evt volvo drev?

 

Noen som har noen tips og råd?

Link to post
Share on other sites

Hei

kjøpte ny komplett motor fra sverige i fjor høst. Motor var produsert av Barr marine usa. pris levert meg inkl mva var ca 25 000 for 3l 140 hk bensiner. Og det fine med det hele er at siden jeg mariniserte motoren i Norge, er det ikke hk avgift. :flag:

 

Måtte kjøpe nytt svinghjul og tilpasse rykkutgjevner. tilsammen ca 2500. Når jeg først var igang byttet jeg manifoil og monterte ferskvannskjøling ca 10 000. Men ikke verst med ny motor til ca 37 000 + montering. Tror jeg skal kjøre mye før det hadde lønt seg å kjøpe diesel.

 

link til forhandler i Sverige: http://www.usaonline.se/___hem~8.php

 

Han forlangte forskuddsbetaling, var skeptisk, men etter å ha kontaktet referanser i Norge tok jeg sjansen. Og motor kom vel 1 uke etter betaling.

 

NB ikke kjøp eventuelt mariniserings utstyr samtidlig som motor, da risikerer du hk avgift. :headbang:

 

lykke til

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...