jensemann2 Startet 21.Mars.2006 Del på Facebook Startet 21.Mars.2006 (redigert) Hei. jeg har en 150W Nordic Power inverter ombord. Den gir bare fra seg et halvkvalt piiiip når jeg slår den på, og LED-en slukker igjen momentant. Regner med at den har tatt kvelden. Jeg har opplved dette før med en annen inverter. Denne er 2 år gammel. Er disse inverterene dårlige? Er det noe håp for den? Noen som har opplved det samme? Hvis jeg skal investere i en ny, noen som har anbefalinger til billig og god inverter? Hva med biltema sin 300watter til 500,-?? Ser den har vifte. Redigert 21.Mars.2006 av jensjohnson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Reklamer på den da vel. Hvis ikke du har gjort noe feil da Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 21.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Jeg har demontert den og skrudd kontrollpanelete opp på en strømtalve og montert selve enheten nede i batteribenken... Så jeg kan vel sikkert ikke reklamere. Har modifisert den litt for mye... Men den skulle ikke gå i stykker av den grunn..:p Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Enig med Olpi. Men sjekk først om inverteren får nok strøm. Ikke at du søker en feil som ikke finnes på inverteren. Men hvis du ikke får garanti så behøves det ikke noe fra Biltema. Fra Sterling koster f.eks. en 150Watt kr. 399,- og en 350Watt kr. 679,-. Bare en liten forskjell med prisen, men i så fall vet du i allefall hva du får for pengene dine. Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Herman Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Dette høres ut akkurat slik som min inverter gjør når jeg har lav spenning på batteriene. Den starter, gir fra seg et pip og et sukk, og slukker. Sjekk hvilken spenning den får, eventuelt start motoren før du tester om den virker. Selv om den ikke er ødelagt, har den kanskje blitt litt ømfindtlig for lav inngangspenningen etter noen år på baken? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Mariell Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 I ett tidligere innlegg var det flere som klagde på at de på 300 Watt fra Biltema bråkte fælt. (Viftestøy). Men flere var fornøyd med den på 150 W. Der var ikke støyproblemet nevnt Om Sterling støyer eller er så mye bedre kan jo Joerg skrive noe om selv, siden det er han som selger dem. Reklame????????????? Skal selv ha en inverter før sommeren. Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
jensemann2 Svart 21.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Dyr frakt fra sterling power. Det er dumt. 50 GBP for det "norway"-alternativet. 20 GPB for det andre. ...... Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Dyr frakt fra sterling power. Det er dumt. 50 GBP for det "norway"-alternativet. 20 GPB for det andre. ...... Pakken med oppkrav koster kr 165,- Ved forhåndsbetaling blir vareprisen minus 5% og så kan det sendes med Norgespakke liten kr. 87,- Hva mener du med dyrt og 50GBP ? Holder du ikke til i Norge ? Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
jensemann2 Svart 21.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 åja. Jeg gikk inn på websiden deres i england. er det en norsk importør? jo, jeg holder til i norge:) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Jeg har hatt 2 stk 300W Nordic Power SINUS Inverter. Var/er veldig fornøyd. De fungerer meget bra og bråker lite. Slår alltid av når motor skal startes. Kobler alltid til last før inverter slåes på. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 21.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 fikk det til:) Da var den bestillt:) Takk Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 I ett tidligere innlegg var det flere som klagde på at de på 300 Watt fra Biltema bråkte fælt. (Viftestøy). Men flere var fornøyd med den på 150 W. Der var ikke støyproblemet nevnt Om Sterling støyer eller er så mye bedre kan jo Joerg skrive noe om selv, siden det er han som selger dem. Reklame????????????? Skal selv ha en inverter før sommeren. Mariell Litt reklame er det vel, men hovetsakelig snakker jeg om fakta.Om du kjøper nå Sterling eller ikke det finnes alltid noe bedre enn fra Biltema, Ohlson, eller andre markeder av den slags. Støyproblemer finnes det egentlig ikke, fordi viftere fra Sterling er alle temperaturstyrt. Dessuten bør man tar seg en inverter som ikke må jobbe "på siste grensen" (gjelder alle invertere som finnes.) Eksempel: du har behov for 120 Watt; så kjøper du best ikke en som leverer 150Watt, men en med 200 eller 300Watt. Med det utelukkes at vifteren må går i det hele tat. ...og så bråker ingen inverter Bare som henvisning for utvalget: større invertere trekker ikke mer strøm ut av batteriene enn små, men tilbyr mer reserve og sliter ikke så rask. Forklaring: trenger man f.eks. 120Watt så trekker en inverter med 150Watt like mye strøm av batteriene som en inverter som er beregnet for 1000Watt. Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Joerg Becker Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 (redigert) åja. Jeg gikk inn på websiden deres i england. er det en norsk importør? jo, jeg holder til i norge:) Ja, det er jeg, siden nå tre år. ... det viser meg at dere ikke leser forhandlerannonsene her på båtplassen . Forresten finnes det egne websider som kan leses på norsk. Redigert 21.Mars.2006 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
atletico1 Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 I ett tidligere innlegg var det flere som klagde på at de på 300 Watt fra Biltema bråkte fælt. (Viftestøy). Men flere var fornøyd med den på 150 W. Der var ikke støyproblemet nevnt Mariell Ja, 300W fra Biltema bråkte noe for jævlig, vifta gikk for fullt selv uten noen ting tilkoblet. Således er den ubrukelig i båt, men det værste var at den bare klarte å lade opp mobiltelefoner. En laptop eller portabel DVD spiller gikk ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Støyproblemer finnes det egentlig ikke, fordi viftere fra Sterling er alle temperaturstyrt. Dessuten bør man tar seg en inverter som ikke må jobbe "på siste grensen" (gjelder alle invertere som finnes.) Eksempel: du har behov for 120 Watt; så kjøper du best ikke en som leverer 150Watt, men en med 200 eller 300Watt. Med det utelukkes at vifteren må går i det hele tat. ...og så bråker ingen inverter Joerg Hei! Da blir det vel til at jeg tar en tur bortom Elveveien iløpet av våren. Mvh Mariell Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Joerg Becker Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Da blir det vel til at jeg tar en tur bortom Elveveien iløpet av våren. Mvh Mariell Bare gjerne. Men ring for sikkerhets skyld før du kommer hit, fordi jeg er ofte på kundebesøk. Alternativt kan jeg godt besøke deg når det passer fordi jeg er også veldig ofte i Sandefjord. Mvh. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.