Jump to content

Størrelse på slangekoblig for kjølevann på vovlo-V6.


jumbo

Recommended Posts

Lister meg frempå med et lite teknisk spørsmål.

 

Planen er altså å installere en sånn 4.2Kw defroster i Dracoen. Med vann fra min eminene aq175a klomp.. I den forbindelse har jeg et par små spørsmål: Er inne på maritim sine nettsider og ser etter deler.

 

 

1: Hvor store slangekoblinger trenger jeg på en slik gammel Yankee? (slangedimmen er 16mm, det er hullet i motoren jeg lurer på)

 

2: Bør jeg bruke koblinger i messing eller syrefast?

 

3: Har jeg et tilsvarende inntak ved vannpumpen, som uttaket oppe ved termostaten?

:blush: (Det burde jeg jo strent tatt ha sjekket selv, men hvis noen vet det ut av toppen av hodet så er det fint)

 

Edit: prøvde meg på en mer beskrivende tittel...

 

Det er altså dene krabaten her jeg lurer på:

Bilde

Redigert av jumbo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ok.. da har jeg spandert på meg noen dårlige mobilbilder...

bildene under viser vannpumpe og termostathus.

 

problem:

Hvilke vannuttak skal jeg bruke på motoren, og hva er dimensjonen på de to små hullene?

 

Det jeg har tilgjengelig er:

Vannpume (motor sett forfra) Jeg regner med jeg kan hente vann til varmeapparatet mitt fra det store 1" hølet.. men er ikke sikker på om det er det beste. Og så satser jeg på å kunne sende vann tilbake til motoren i det lille hullet med lys på, men jeg skulle gjerne vist dimensjonen på det, kom ikke til med skyvelær der...

Bilde

 

 

Jeg kan nok hente vann fra samme hullet som temperatur-giveren står i.

Dette er rett før termostaten, så det bør være varmt nok. hullet er ca 20 mm, men jeg er usikker.

Bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...