Suzuki Startet 21.Mars.2006 Del på Facebook Startet 21.Mars.2006 jeg vil med dette advare mot sjansen for å bli lurt an en luring som opererer på Finn.no Wallas varmeapparatet jeg kjøpte av en kar, og forskuddsbetalte, viste seg å være ikke-eksisterende. Nå er gubben, varmeren & pengene over alle hauger, og jeg sitter med sjegget fullt av postkasser. Karen fra Tananger / Ræge er politianmeldt, og innklaget til forliksrådet. Jeg er forvist til skammekroken; er visst litt vel godtroende. Nok om det, jeg kommer til å fortsette å stole på andre mennesker. Mulig omfanget av forskuddsbetaling går noe ned.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Bitteliten Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Mulig omfanget av forskuddsbetaling går noe ned.. Det synes jeg høres veldig fornuftig ut. Hovedregelen bør være at penger og gjenstand bytter eiere samtidig. Det lengste jeg strekker meg er håndpenger på f.eks, 10% av kjøpesummen for å bekrefte min kjøpevilje Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 (redigert) Bra du står på! Sånne svindlere spekulerer ofte i at folk som blir lurt ikke melder dem. Redigert 21.Mars.2006 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
trulte Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Jeg skal vri hue a`n hvis jeg ser`n... :nono: Det er nok fornuftig å både gå ned på forskuddsbetalingen og ikke slutte helt å stole på folk. De fleste er vel ærlige fortsatt....tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Denslags foregår jamt og trutt både på finn, ebay, qxl +++ En kollega ble fralurt halve kjøpesummen (kr 15.000.-) på en påhenger på finn i fjor... Jeg la inn et skambud på en radar på ebay en gang og fikk umiddelbart 15-20 eposter med advarsler fra amerikanere som ante ugler i mosen. Etter dette er jeg blitt litt mer bevisst på hvordan annonsene ser ut, f.eks. ved brukt utstyr og bare brosjyrebilde kan jo være et hint om at fyren ikke har noe å ta bilde av... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
NOC Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Synd det skal være slik at det ikke går ann å stole på folk! Har i alle fall inntrykk at folk her på BP er ærlige mennesker og kvier seg ikke for å hjelpe et medmenneske. Og bra er det.... Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Denslags foregår jamt og trutt både på finn, ebay, qxl +++ En kollega ble fralurt halve kjøpesummen (kr 15.000.-) på en påhenger på finn i fjor... Jeg la inn et skambud på en radar på ebay en gang og fikk umiddelbart 15-20 eposter med advarsler fra amerikanere som ante ugler i mosen. Etter dette er jeg blitt litt mer bevisst på hvordan annonsene ser ut, f.eks. ved brukt utstyr og bare brosjyrebilde kan jo være et hint om at fyren ikke har noe å ta bilde av... Har selv handlet en del på Ebay, alltid brukt PayPal som betaling. Benyttet denne betalingsformen andre steder også. Dersom varen ikke er blitt levert er pengene retunert uten problemer.. Har også blitt lurt en gang, da uten PayPal, så ingen netthandel utenriks for meg uten denne betalingsformen... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
bliss X Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 jeg vil med dette advare mot sjansen for å bli lurt an en luring som opererer på Finn.no Wallas varmeapparatet jeg kjøpte av en kar, og forskuddsbetalte, viste seg å være ikke-eksisterende. Nå er gubben, varmeren & pengene over alle hauger, og jeg sitter med sjegget fullt av postkasser. Karen fra Tananger / Ræge er politianmeldt, og innklaget til forliksrådet. Jeg er forvist til skammekroken; er visst litt vel godtroende. Nok om det, jeg kommer til å fortsette å stole på andre mennesker. Mulig omfanget av forskuddsbetaling går noe ned.. Suzuki Noen spesielle kjennetegn? Kan jo tenkes at han har flere annonser på finn.no Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Er noe dritt det der, føler med deg! På QXL har jeg forhåndsbetalt til selgere som har mange god skussmål. Har liksom tro på at det er litt tryggere enn på FINN, der man ikke har noen sikkerhet. Større ting bør jo uansett ikke forhåndbetales etter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 (redigert) Litt på siden: Jeg var ikke klar over at jeg var så populær i Afrika. De siste 14 dagene har jeg fått en 8-10 hygglige mailer om at siden jeg var så grei for noen år siden. Så skal de sende meg millioner av dollar bare jeg kunne hjelpe dem med å få noe arv ut av landet. Det var bare å sende dem mitt kontnummeret Greit nok at jeg har jobba mye på Vest Afrika, men at min tilstedeverelse der i ettertid skulle bli så lønnsom. Hadde jeg aldri trodd. Så nå har jeg sent kontonummer og kode til alle mine venner i Lagos. PS. Vant også 1,5 mill$ i ett lotteri her om dagen. Det var bare å ringe så skulle pengene være på vei. Bestillte en Flunka ny Princess idag. "Cash pay on delivery" Da skulle jeg få 40 foteren iløpet av 2 måneder. Regner jo med at penga kommer før sommeren. :wink Selvfølgelig har jeg ikke gjort det. Det er selvfølgelig bare kjeltringstreker. Men det er faktisk folk som er så naive/godtroende at de går på de mailene der. Det er veldig fint med Inrenett både salg og kjøp er blitt mye enklere. Men faren for å bli svindlet er også mye større. Fint at du sender ut advarselen Suzuki. Men var det ikke litt naivt å forskuddbetale hele summen? 10-15 % i Håndpenger. Eller aller best avtale møte å oppgjør ved overtagelse. Mariell Redigert 21.Mars.2006 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Herman Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Problemet som ofte oppstår med populære varer, er at det er selgers marked. Da er det mye behageligere å bare si at førstemann som kommer med pengene får tilslaget. Hvis man da ikke kan møte opp personlig pga avstand eller el.l er forskuddsbetaling eneste utvei. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Suzuki Svart 21.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Forøvrig; jeg har både navn, full adresse, telefonnummer, kontonummer og det hele på karen, så jeg veit nok hvem han er. Forskuddsbetaling er for meg helt greit. Postoppkrav ? En kartong med en vedkubbe oppi ? En varmer som ikke varmer ? Tillit er essensielt, det jeg irriterer meg over, er nettopp det en var inne på, jeg burde ant ugler i Muusen når karen ikke hadde annet enn et brosjyrebilde å by på.. Jaja - av skade blir man.......skadet ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Kjør saken i forliksrådet. Prosessen er mindre omfattende en det ser ut til. Du har en grei sak og det ender opp med dom som namsmannen inndrar ved "utlegg" f.eks ved trekk i lønn. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Benytt vennetjenesten til å avlegge karen et besøk han ikke kan si nei til. Under besøket - gi han et tilbud han ikke kan si nei til - et smertelig slag med noe hardt innpakket i vått håndkle for hver høvding som er tilgodehavende fordel deg. Slaur (Riktig skrevet, Worse?) og fantepakk fortjener ikke mindre. Det verste er at det er pakk som har gjort business ut av å drive med dette mer eller mindre på heltid. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 (redigert) Er noe dritt det der, føler med deg! På QXL har jeg forhåndsbetalt til selgere som har mange god skussmål. Har liksom tro på at det er litt tryggere enn på FINN, der man ikke har noen sikkerhet. Finn har jo Payex. Ser at dette ikke er lagt til på sidene for båt og motor, men på Torget (hvor båtutstyr ligger under) er denne linken. Dette er vel noe Finn har kommet opp med nettopp for å møte dette problemet. (Og selvfølgelig for å møte utenlands konkurranse) Redigert: Så ikke øvre delen av sitatet fra Olpi her Istedet for å fjerne det sier jeg meg enig... Redigert 21.Mars.2006 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
bliss X Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Forøvrig; jeg har både navn, full adresse, telefonnummer, kontonummer og det hele på karen, så jeg veit nok hvem han er. Men hva sier fyren når du ringer da? Har han noen forklaring eller vedgår han at det hele var lureri? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Trist å høre Suzuki at du er blitt lurt, men jeg trur generelt at folk er seriøse selgere/kjøpere. Jeg har både kjøpt og solgt mye gjennom tidene, har bare møtt på hyggelige ærlige folk. For noen uker siden så møtte jeg en person som var like seriøs som meg selv når (skulle selge min bil), vi ble nesten ikke enig hvordan bilen skulle leveres/betales. Vår seriøsitet/møysomhet hente nesten i at salget ble kansellert. Så min konklusjon er at man må ta noen sjanser. Noen ganger bommer man og noen ganger tjener man. Jeg har bestandig tjent på det. Spesielt kan jeg bemerke er at de kjøp/salg som er gjort vie medlemmer her på Baatplassen har vært svært hyggelige og seriøse. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Anonym Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Forøvrig; jeg har både navn, full adresse, telefonnummer, kontonummer og det hele på karen, så jeg veit nok hvem han er. Forskuddsbetaling er for meg helt greit. Postoppkrav ? En kartong med en vedkubbe oppi ? En varmer som ikke varmer ? Tillit er essensielt, det jeg irriterer meg over, er nettopp det en var inne på, jeg burde ant ugler i Muusen når karen ikke hadde annet enn et brosjyrebilde å by på.. Jaja - av skade blir man.......skadet ? Suzuki En slik sak bør du sørge for å bruke brutale folk til å ordne opp i. Svindlere tør ikke svindle igjen senere da.. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Benytt vennetjenesten til å avlegge karen et besøk han ikke kan si nei til. Under besøket - gi han et tilbud han ikke kan si nei til - et smertelig slag med noe hardt innpakket i vått håndkle for hver høvding som er tilgodehavende fordel deg. Slaur (Riktig skrevet, Worse?) og fantepakk fortjener ikke mindre. Det verste er at det er pakk som har gjort business ut av å drive med dette mer eller mindre på heltid. En slik sak bør du sørge for å bruke brutale folk til å ordne opp i. Svindlere tør ikke svindle igjen senere da.. Hmmm.... Har det klikket helt for dere????? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Brutalitet er neppe løsningen, men fyren har jo telefon .... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Husker eg skulle selge en mopedbil til et importfirma. Virket veldig seriøst. Eg fikset frakt, og han hadde overført penger på gardermoen samme dag han ringte da han likevel skulle veksle valuta fortalde han. Dette var i påsken i fjor, og derfor en del helgedager slik eg det gikk en del dager uten at eg tenkte på det. Ringte opp kjøperen og han lette og fant kvitteringen og las opp det fulle namnet mitt (dette hadde eg ikke oppgitt). Skulle faxe den til meg også, men mente eg maste litt mye: han hadde aldri gidda å lurt folk for så lite pengar sa han!Eg ble beroliget og skulle akkuratt til å sende bilen selv om pengene ikke var komt på konto. Siden da har eg ikke fått kontakt med vedkommende på hans mobil. Prøvde å ringe han fra en annen telefon, og da tok han telefonen, men da sa han det det var broren eg snakket med. Dette gjekk et par uker, og hadde slettet annonsen og sagt til alle som ringte at bilen var solgt. Sitér dette innlegget Link to post
2715e Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Jeg har nettopp kjøpt en dieselvarmer på QXL. Vi ble enige om å sende pakken på postoppkrav. Han har også nå sendt meg en mail med sporingsnr på pakken. Tenkte ikke på at det kanskje kan komme en vedkubbe..men jeg velger å tro at det ikke gjør det:) Har man ingen rettigheter hvis jeg har kjøpt meg en "vedkubbe" til flere tusen?? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Hmmm.... Har det klikket helt for dere?????Neida, det er bare en måte å uttrykke hva jeg mener slike typer fortjener. Det er skikkelig simpelt å drive slik virksomhet med kun det ene formål for øyet å berike seg selv på bekostning av andres tillit til annonsører. Om ikke banke fyren, så står jeg ved at han fortjener besøk hjemme midt i beste sendetid med et tilhørende tilbud slik at han gjør opp for seg og gjerne samtidig lærer at det finnes mere redelig metoder for å skaffe seg penger. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 21.Mars.2006 Del på Facebook Svart 21.Mars.2006 Har man ingen rettigheter hvis jeg har kjøpt meg en "vedkubbe" til flere tusen?? Du har nok ingen rettigheter hvis du skulle ta med vedkubben hjem. Men pakk opp pakken sammen med postfunksjonæren før du betaler. Er det vedkubbe nekter du å ta den imot og sender den i retur. Og anmelder forholdet Noter avsender etc Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Mouche Svart 22.Mars.2006 Del på Facebook Svart 22.Mars.2006 Jeg har nettopp kjøpt en dieselvarmer på QXL. Vi ble enige om å sende pakken på postoppkrav. Han har også nå sendt meg en mail med sporingsnr på pakken. Tenkte ikke på at det kanskje kan komme en vedkubbe..men jeg velger å tro at det ikke gjør det:) Har man ingen rettigheter hvis jeg har kjøpt meg en "vedkubbe" til flere tusen?? Forutsatt at det ikke var avtalt salg/kjøp av en vedkubbe så har du selvfølgelig rettigheter! Det er jo helt klart et avtalebrudd og svindel i tillegg. Vi lever i et rettssamfunn hvilket betyr at man må (og bør) benytte lovlige midler (torpedoer og bruk av våte håndklær inngår ikke i denne kategorien). Anmeld foholdet til politiet og be dem om råd før du ringer advokaten for de skal ha 2000 for å ta av røret og ytterligere 5000 før de gir et ullent svar; "på den ene side og på den annen side." Lurer litt på hva de sier på postkontoret hvis man ønsker å pakke opp for å se innholdet før man kvitterer for mottageles eller betaler oppkravet - noen som har erfaring med dette? Hva gjør postkontoret med pakken? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.