Skvulpen Startet 25.Juli.2003 Del på Facebook Startet 25.Juli.2003 Hvordan hindre måkedritt på båttak og kalesje er en gjenganger og har vært diskutert her tidligere. Nå er snart hekkingen over for denne sommeren, krapyla drar til havs og etterlater "båttoalettene" sine nedsauset og nedmattet. Her på forumet har vært diskutert ulike remedier for å hindre fuglene i å drite ned båtene, forslag som har kommet inne er både lekeormer, oppspent fiskesen, bilder og lyd av rovfugler, folie, dobbelløpet hagle, - pluss den såkalte måkejageren som kan kjøpes i assorterte båtforretninger. Brukerne har ulike erfaringer, det som virker hos en, virker ikke nødvendigvis hos en annen. Nå har jeg erfart måkejagerens effekt to somre, og er ganske fornøyd. Tenkte jeg skulle dokumentere erfaringen via bilder her. En og annen fulltreffer med lasagne fra stor høyde forekommer tross måkejageren, men så lenge jageren svirrer rundt, er det i alle fall ingen fugler som tør å sette seg makelig ned på kalesjen for å tømme seg i ro og mak sammen med ørten artsfrender. (En større båt må kanskje ha flere jagere montert...?) Første bilde viser båt med måkejager, og bildet under viser en båt på samme brygge, noen få plasser ved siden av, som ikke har måkejager eller andre remedier montert. Bildene bør tale for seg selv... Måkejager på kalesjetaket Ingen måkejager eller andre remedier... (her venter litt av en jobb! ) Fortsatt god båtsommer med vassbøtte og skurekost, folkens! Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 25.Juli.2003 Del på Facebook Svart 25.Juli.2003 Dette var et grusomt syn, har dog en mistanke om at nederste båteier ikke bryr seg særlig om hvordan båte ser ut Når jeg ser det nederste bilde, så er jeg faktisk enig med Odd Børrezen, som bl.a. synger << ...jeg håter måker....>> Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.