Jump to content

Elendig kundebhandling, Outboard Martin Tønsberg


Windy37GM

Recommended Posts

Idag hadde jeg en av de dårligste opplevelsene på lenge som båteier.  Saken er som følger:

-Snakket med mekaniker hos Outboardspesialisten Martin for 2 1/2 uke siden og skisserer problemet med min motor(ikke fullt turtall).  Jeg fikk et veldig godt inntrykk av mekanikeren som har hatt samme båt som meg tidligere.  Han spurte om det var en D-Tronic motor eller ikke, noe jeg svarte usikkert at "kanskje det er D-Tronic, jeg må sjekke" Jeg ble bedt om å sjekke etter 2 grå bokser på hver side av motoren.  Ingen slike funnet og sa ifra dagen etter at dette ikke var D-Tronic motor.

 

"Kom med den om 1 1/2 uke så skal jeg se på den mandag 21 juli", sier mekanikeren.

 

Leverte båten søndag 20 juli og der har den ligget siden det.  Ingenting skjer før 23 juli, når jeg ser at han har målt trykket på dieselpumpa. Ikke noe skjer dagen etter og når jeg idag 25 juli spør om hvordan det går får jeg følgende overhøvling:

"-Du kan ikke komme her hver dag og spørre hvordan det går, det har jeg ikke tid til.  I tillegg har du ikke D-Tronic motor som du har sagt, så dette er ikke lett å finne ut av. Jeg har målt turbotrykk og dieseltrykk, men ser ikke noe feil...  Jeg har egentlig ikke tid til båten din i det hele tatt"

Jeg spurte da om det han egentlig ba meg om var å dra et annet sted og fikk bekreftelse på det.

 

Det er greit at et verksted ikke har tid, men de bør isåfall si fra med en gang.  Nå har jeg ventet 2 1/2 uke med 0 resultat.  Tid jeg kunne brukt hos et annet verksted.  Jeg jobber selv i et serviceyrke og maken til denne oppførselene hadde jeg aldri tort å vise...

 

Dette ble ikke noen god avslutning på uken   :discuss   Ikke noe båttur, siden vår Herre heller ikke er med meg idag.  Det fossregner  :seeya:

 

Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått avtale med Skjæret motorservice på Kjøpmannskjær tirsdag.  Jeg håper det ordner seg der.  Hvis ikke skal jeg huske Røed Motor og navnet.  Takk skal du ha og god helg  :seeya:

 

Erik

(litt forbannet)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Unnskyld meg, men er dette så uvanlig da? Jeg synes det er slik over en lav sko. Lite kompetente folk, og aldri tid. Det kan nesten se ut som om de ikke skjønner at det er sommer.

 

Det virker som det hører til sjeldenhetene at noen får servicereparasjon på det avtalte tidspunkt, og at arbeidet blir utført fagmessig tilfredsstillende.

 

Jeg har selv hatt en motor hos nevnte Marthin, den ble liggende i tre måneder uten aktivitet, da gav jeg opp. Dette var sogar meget tidlig på våren.

 

Selvgjort er velgjort. Det beste en kan gjøre er å lære seg sin egen motor grundig, det er nok av verkstedhåndbøker, og ikke minst glimrende forum som dette som kan hjelpe på forståelsen.

 

Lykke til i Kjøpmannskjær.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Takk for reminder'n.  Er registrert nå.  Jaggu blir en forbannet når slikt skjer, men det er godt det er få av dem.  Stort sett er de vedlig hyggelige rundtomkring på verksteder og forhandlere.

 

Hilsen Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått avtale med Skjæret motorservice på Kjøpmannskjær tirsdag.  Jeg håper det ordner seg der.  Hvis ikke skal jeg huske Røed Motor og navnet.

 

For all del, hold deg langt unna Finn Bøe/Røed Motorservice.

Prøv å fjern det navnet fra din hukommelse.

Jeg ville ikke brukt firmaet om jeg så hadde fått betalt.

Jeg har ikke opplevd makan til dårligere service og kundebehandling der.

 

 

Det firmaet jeg ville brukt er Marin-Tech i Horten.

Det eneste firmaet jeg har erfaring med som er behjelpelige og kan kundebehandling.

Der er det også mulig å få 10 -15 % rabatt på deler.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...