GOE Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Betaler kr. 4567,- Forsikringssum kr 552000,- Egenandel kr. 3000,- Kasko med begrenset dekning (1.nov-1.mars) Båten er en Sollux 850 TC 1998 mod. m/Yanmar 85 hk diesel. Forsikringsselskap er Gjensidige. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Rolf Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Men pris er ikke alt.... les vilkårene ogspesilet avnittet som går på Forsikringen dekker ikke: Holder på med en fullstendig gjennomgang av alle mine forsikringer. Når det gjelder båt så har jeg så langt notert meg at hverken If eller Gjensidige dekker skade som følge av berøring med is, heller ikke frostskader. If gir dog dekning dersom båten ligger i boblehavn tilhørende marina, båtforening eller lignende. Dersom jeg til neste vinter velger å la båten ligge ute blir det i privat båthus. Er det noen selskaper som ikke har deknings forbehold mht is og frost? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Rolf Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Betaler kr. 4567,- Forsikringssum kr 552000,- Egenandel kr. 3000,- Kasko med begrenset dekning (1.nov-1.mars) Båten er en Sollux 850 TC 1998 mod. m/Yanmar 85 hk diesel. Forsikringsselskap er Gjensidige. Hva skjer ved hærværk, tyveri, brann eller at nabobåten velter over din båt i denne perioden da? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
nordan family 27 Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Foriskringssum: 400 000 Egenandel 5 eller 6 000 Premie: 3 850,- hos Vesta (etter noen forhandlingsrunder de startet på 1 000 mer) Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Hva skjer ved hærværk, tyveri, brann eller at nabobåten velter over din båt i denne perioden da?I avsnittet om redusert dekning i forsikringsavtalen heter det:1. Hvilke skader som erstattes. - skade ved brann, lynnedslag og eksplosjon. - skade ved tyveri og forsøk på tyveri av eller fra båten og hærverk. Ved tyveri erstatter selskapet rimelige utgifter til hjemtransport av båten. Transporten skal være godkjent av selskapet på forhånd. Redning er ikke dekket i perioden. Det som da ikke er dekket blir ting som skade ved sammenstøt, støtning, stranding, kantring,synking eller brudd på mast eller bom. skade oppstått ved ved tilfeldig, plutselig, ytre påvirkning. Siden båten står lagret innendørs i varmt lager og muligheten for at båten velter eller at nabobåten kan velte over min båt er praktisk talt umulig ( båtene står godt sikret på båthengere) ble denne muligheten for redusert dekning foreslått av forsikringsselskapet. I tillegg kan jeg legge til at det er gitt kr 1328,- i fratrekk for sikkerhetstiltak og kr 743.- i rabatt for Gjensidige fordel. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
roaldbj Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 12.184,- hos QB for 99' Windy GM37 forsikringsverdi 1.900.000,- Egenandel 15.000,-. Full kasko + ansvar på båt, jolle m/motor, men uten dekning for motorhavari. Bytter nå til Norwegian Broker som med 20.000,- i egenandel gir premie på 11.527,-, og motorhavari inkludert i forsikringen. Antar at Caluna har undersøkt litt rundt omkring og kommet frem til at forsikringspris i det aktuelle området er rimeligst hos Norwegian Broker. Jeg fikk følgende mail i dag fra samme selskap: (Sakser litt fra tilbudet) Vi ga jo tilbud også i Januar, men jeg hadde med meg representanter fra forsikringsselskapet til Sjøen for Alle i går, og de likte båten såpass bra at de har redusert premien og egenandelen - ref vedlagte tilbud. Vedlagt er også et sammendrag av vilkårene som gir en oversikt over hva som er dekket, og hvilke unntak som gjelder. MARKEDETS BESTE VILKÅR? Vilkårene vi tilbyr er til dels vesentlig bedre enn standard norske vilkår, og vi nevner spesielt: 1) For båter med motor yngre enn 8 år er maskinhavari-forsikring inkludert. (Gjelder ikke utenbordsmotorer) 2) Ved totalskade utbetales hele forsikringssummen uten egenandel. (Ikke markedsverdi på skadedagen som normalt er lavere) 3) Uansett alder på elektronisk utstyr, jolle/påhengsmotor, rigg/seil, utbetales minst 2/3 av gjenanskaffelsesprisen på nytt utstyr. 4) Redusert egenandel for medforsikret jolle/påhengsmotor og personlig utstyr - se tilbudet. PROFESJONELLE SKADEOPPGJØR Norwegian Broker AS benytter bare vel-etablerte og topp "ratede" forsikringsgivere på båtforsikring for å sikre våre kunder profesjonell og rask skadebehandling og oppgjør. Ved behov for takstmann etter en skade benytter vi det etablerte norske takstmannsapparatet som Vesta, If og Gjensidige benytter. Det viktigste etter en skade er jo å få båten reparert hurtigst mulig, og vår kunnskap om båtmarkedet sikrer best mulig service etter at skaden er inntruffet. Vi representerer deg og ikke forsikringsselskapet i skadeoppgjør. Jeg fikk tilbud på kr 21.380 for båt med forsikringssum i overkant av NOK 3.5 mil. Jeg synes det er bra - har ikke sett at andre kan matche dette tilbudet. Sitér dette innlegget Link to post
kiv_tuning Svart 24.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Fikk tilbud om 21 244 på min nå.... Bayliner 2355. Synes det var litt drøyt...hehe Men jeg får ringe litt rundt. Vakthold på brygge, alarm og securimark. Forsikringsum 350 000. Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Forsikret i IF .Betaler 1015kr forsikret for 80000 har saga 24mulig jeg er litt underforsikret når jeg ser hva som forlanges for den båten i dag.Noen som hvet hva jeg bør forlange ved evnt salg. OM BÅTEN 36hk bukh 1986 stereo kartplotter ekkolodd badeplattform/stige ankervnsj kjøleskap wallas kok ebervarmer Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Bavaria 42 Cruiser, forsikringsum 1,7 mill, egenandel 10.000,- premie 8600,- (Norweigian Broker) Yamarin 5910, forsikringsum 230.000,- egenandel 5000,- premie 3800,- (IF) Sistnevnte gjør ca 38 knop. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Karavoli Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 (redigert) Betaler ca 7000,- hos gjensidige. Full kasko for 400 000,-, egenandel 4000,-. Da har jeg båtførerbeviset og er medlem i Redningsselskapet, noe som teller positivt. Har resten av forsikringene mine i vesta, men ikke båten. Vesta inrømmet faktisk til meg at de var dyre på motorbåter. Redigert 24.Mars.2006 av måsinj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 34 fots seilbåt 84 modell. 15 hk forsikringssum 380.000.- Egenandel 5000.- Premie 4800.- Avslag for båtførerbevis + Kystpatruljen + Avantavtale Men ser dette med is og klimatiske ting ja... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Holder på med en fullstendig gjennomgang av alle mine forsikringer. Når det gjelder båt så har jeg så langt notert meg at hverken If eller Gjensidige dekker skade som følge av berøring med is, heller ikke frostskader. If gir dog dekning dersom båten ligger i boblehavn tilhørende marina, båtforening eller lignende.Jeg merket et lite skifte i stemmeleiet til et par selskaper da de fikk vite at båten kom til å lage hull i havet flere år i strekk, ja. Likevel er det de mest skeptiske som ser ut til å strekke seg lengst mot lav polise. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 (redigert) Hangarskibet er forsikret for 1,1 mill. + personlig løsøre og kondombåt med Yamaha 5 hk mixmaster. Egenandel 10.000 (trur eg). Fart over 25 kn. men ikke mye over. Fradrag for sertifisert nautisk kompetanse (hekksjøautorisasjon klasse II), godkjent marina (låst port ... ), en form for alarm om bord (ser i hvert fall slik ut), og 25 år som kunde; nå helkunde (bolig, hytte, biler, MC, reise og båt). Forsikret i Gjensidige, årspremie 6.117 for 2006. Det virker ikke som om to dyre skader på Viksund'en teller negativt men det er jo nogle år siden nå. Redigert 24.Mars.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Gnisten Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 godkjent marina (låst port ... ), en form for alarm om bord (ser i hvert fall slik ut .....men marinaen har jo "navy seals" (les: nemo) som beredskapstropp i tilfelle tjuradder eller ? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Skipper Worse Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Joda, det er godt "bevoktet", til og med "han der oppe" følger godt med. Ja, ikke Vårherre, altså, men havnesjefen, som bor på stedet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 til og med "han der oppe" følger godt med. Ja, ikke Vårherre, altså, men havnesjefenJeg visste ikke at det var forskjell på de to jeg. I hvertfall ikke om man ser det med havnesjefenes øyne Sitér dette innlegget Link to post
trulte Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 Kunne vært interessant å se hva de som har mer ustandardiserte custom-båter (med det mener jeg trebåter, veteranbåter, osv i samme gate som min egen..) betaler i forsikringspremie. Barkebåten min skal jo forsikres utover våren den også, så det hadde vært kjekt å ha noe å gå ut fra. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2006 (redigert) Jeg visste ikke at det var forskjell på de to jeg. I hvertfall ikke om man ser det med havnesjefenes øyne Det er havnesjefen i Son det, ref NRK serien båtliv. Redigert 24.Mars.2006 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
jorhei Svart 25.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2006 Kunne vært interessant å se hva de som har mer ustandardiserte custom-båter (med det mener jeg trebåter, veteranbåter, osv i samme gate som min egen..) betaler i forsikringspremie. Barkebåten min skal jo forsikres utover våren den også, så det hadde vært kjekt å ha noe å gå ut fra. Betaler mellom 800 og 1000 kr ett sted (husker ikke akkurat nå) for vår snekke. Da er båten forsikret for 120 000 kr. Dette er fullkasko. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
loffern Svart 25.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2006 Betaler 1800,- med forsikringssum 170000. 33fot, 10knop, gummibåt uten påhenger, bevoktet havn Sitér dette innlegget Link to post
kiv_tuning Svart 26.Mars.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Er det flere som synes tilbudet mitt var dyrt? over 21 tusen for en 97mod bayliner? Alt av sikkerhets utstyr er med. alarm, bevokta brygge, securimark, brannslokningsutsyr osv. Er bare 26år. men har båtfører beviset. Noen som har noen triks for å få ned forsikringen? Har meldt meg inn i redningsselskapet. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Fikk tilbud om 21 244 på min nå.... Bayliner 2355. Synes det var litt drøyt...hehe Men jeg får ringe litt rundt. Vakthold på brygge, alarm og securimark. Forsikringsum 350 000. Jeg synes dette var dyrt. Hva er motorytelsen og toppfart? Å betale drøye 6 % av forsikringssummen som premie virker umiddelbart høyt for meg. Til sammenligning er min premie ca 0.6 % av forsikringssummen. Det virker for meg som om premien gjerne ligger i området under 2 % av forsikringssummen. Båtens toppfart og dine eventuelle tidligere skader kan bidra til å trekke forsikringspremien opp. Jeg ville tro at det er mulig å få atskillig billigere tilbud enn det du har nå. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 Er det flere som synes tilbudet mitt var dyrt? over 21 tusen for en 97mod bayliner? Alt av sikkerhets utstyr er med. alarm, bevokta brygge, securimark, brannslokningsutsyr osv. Er bare 26år. men har båtfører beviset. Noen som har noen triks for å få ned forsikringen? Har meldt meg inn i redningsselskapet. Noen selskaper, men ikke alle, spør om båtenes maxfart og svarer du da f.eks over 30 knop - ja da er det kjørt! Det er også store geografiske forskjeller og hvis man har en hytte så bør man sjekke hva prisen vil være hvis du bruker hytta som hjemmehavn. Totalkunderabatt, medlemsskap i Kystptruljen, Bondelaget, LO osv osv Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøtummel Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 ... svarer du da f.eks over 30 knop - ja da er det kjørt!Dette er antagelig en båt med toppfart over 30 knop, med god margin, og da skal det ikke mye til før forsikringsselskapet ikke har lyst til å forsikre den. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 26.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2006 (redigert) Hansvik 18HT (1985) med 60Hk Mariner (1991). Maks fart 29kn. FG-merket motor. Båthavn med vaktordning. Kasko med begrenset dekning 1/11-1/3. Forsikringsselskap: Gjensidige Forsikringssum: Kr 70000 (inkl. utstyr) Egenandel: Kr 3000 Årspremie: Kr 1489 (fratrukket ca. kr 550 i div. rabatter) Redigert 26.Mars.2006 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.