seawater Startet 24.Mars.2006 Del på Facebook Startet 24.Mars.2006 Hei er det noen som har greie på om det går an å bytte splinten på en bautrøster (sleipner)mens båten ligger på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Du må ha båten på land for det. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Hei er det noen som har greie på om det går an å bytte splinten på en bautrøster (sleipner)mens båten ligger på sjøen. Det er vel to splinter på de fleste av Sleipners baugpropeller. En sitter utvendig og en innvendig. Som regel er det den innvendige som går først. Du kan jo forsøke å løsne de fire innvendige umbrakoskruene som holder motoren fast til undervannshuset og se om denne er ødelagt. Dette er en operasjon som tar 10 minutter. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Helt riktig Roaldbj! (Greit å slå av strømtilførsel når slikt gjøres, men det er jo en selvfølge) Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 (redigert) Hva er problemet med å bytte den utvendige - rent bortsett fra at du må uti en tur ? Den utvendige splinten sitter rett bak propellen i allefall på min Sleipner (SP55). Zink/mutter/propell/splint i rekkefølge på akslingen. Du finner tegninger på www.sleipner.no -koh Redigert 24.Mars.2006 av koh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 (redigert) Sånn er det: Unbrako, zink, propell, splint, i hvert fall på min, som jeg ikke husker betegnelsen på. Hulda må innrømme at jeg er for pysetet til å gjøre den jobben nå. Selv om det har vært en slepebåt innom og brutt opp isen. Redigert 24.Mars.2006 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Hei er det noen som har greie på om det går an å bytte splinten på en bautrøster (sleipner)mens båten ligger på sjøen. Seawater - du må nesten komme med kommentar til de foregående innleggene før vi kan hjelpe deg videre. Sitér dette innlegget Link to post
seawater Svart 24.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Takke å bukker for de gode råd,jeg får prøve med å ta av elektromotoren først. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.