Jump to content

Yanmarforhandlere / -verksteder på Svenskekysten??


Walter_S

Recommended Posts

:cool: Hei båtfolk og Yanmar-eiere!!!  :cool:

 

Sommerferien står for tur - hadde tenkt meg nedover Bohuslänskysten et stykke. Ikke det at jeg venter å få bruk for et Yanmar-verksted (bank i fribordet -  :wink:), men det kan være godt å vite hvor man skal henvende seg hvis det utenkelige skulle skje!

 

Finnes det noen oversikt over Yanmar-steder på internett? Eller er det noen som har en liste over slike? Tenker at muligens Lars H har noe slikt ombord i "Trudelutt" ?

 

Yanmareiere foren eder!! :wink:

 

Har jobbet hardt med dieseldyret nede i "kjelleren" for å få shipshape motor! Full "Vårservice nr. 2" foretatt i dag - siden det bare regnet alikevel.

Bilde

 

Hilsen,

Walter_S  :confused:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hej Walter !

 

Här är några service o återförsäljare för Yanmar längs västkusten !!!

 

Efter denne listan ser det ut som Yanmar krånglar hele tiden,

det verkar finnas service-verkstäder i varenda vik, hele vegen till Göteborg !   :confused:

 

 

Bohus-Malmön Powerboat Marin Grönvik 0523-35388 PD/PS/R

   

Fiskebäckskil Lyckans Slip Marinan 0523-22004 ÅF/S/R

   

Fjällbacka Widelius Marinservice Norra Hamngatan 10 0525-31033 ÅF/S/R

   

Halmstad Halmstad Nautic & Smide Fiskaregatan 30 035-214650 ÅF/S/R

   

Havstensund GBM Grebbestads Båt & Motor Havstensund 0525-19960 ÅF/S/R

   

Hönö Puzzel Marin Hamnen 031-962290 ÅF/S/R

   

Marstrand Franckes Marina Södra Strandgatan 15  0303-61584 ÅF/PD/PS/S/R

   

Myggenäs Myggenäs Marin  Komunalhamnen 0304-661649 ÅF/S/R

   

Skärhamn Skärhamns Båtcentrum Nya Hamnen 0304-670108 R

   

Smögen Smögenvarvet Hamngatan 7 0523-31033 ÅF/S/R

   

Strömstad MSM Strömstad Marina Kebal Småbåtshamn 0526-13920 ÅF/PD/PS/S/R

   

Stenungsund Stenungsunds Båtvarv Strandvägen 25 0303-770059 R

   

Styrsö Styrsö Marinteknik Skäret 031-971615 ÅF/S/R

   

Torslanda Björlandsvarvet Björklandakile Småbåtshamn 031-926246 ÅF/PD/PS/S/R

   

Uddevalla Sunds Maskinservice Sundsandvik 0522-644320 ÅF/PS/S/R

   

Varberg Eliassons Båtvarv & Fritid Getterön 7020  0340-16805 ÅF/S/R

   

Västra-Frölunda Fors Marin AB Hälleflundregatan 16  031-299618 ÅF/R

   

Västra-Frölunda Wahlborgs Marina Hinsholmskilen 031-697150 ÅF/S/R

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Det var litt av en liste Gunga, men forsår ikke at det er mulig å leve av å reparere Yanmar motorer. Har aldri brydd meg om å sjekke opp verksteder for Yanmar. Som Walter sier, behovet er minimalt.

 

Men får vel printe ut listen og ta den med på turen som starter til helgen. Tar jeg ikke listen med, får jeg vel helt sikkert behov for den!

 

Begynner forresten å merke at en del utstyr i båten begynner å bli gammelt. Var en tur i båten igår og renset vanntanken (med klorin). Men da klorinen hadde fått jobbe noen timer og var tappet av igjen gjennom kranene på toalettet og pantry, begynte problemet. Jeg fyllte opp med rent vann og skulle pumpe ut samme vei.

 

Men neida, pumpen ville ikke. Demonterte den og så straks at det satt fullt av rusk og rask i innløpet. Plukket det ut, men demonterte like så godt hele pumpen. Fullt av dritt inni også. Satte sammen alt sammen men virket fremdeles ikke. Pumpen med hjem, og ved nærmere ettersyn viste det seg at de forskjellige gummidelene i pumpemembranet var deformert og ikke mulig å få til å passe sammen. Så etter 17 år er visse ting modne for utskifteing.

 

Har nå vært i butikken og kjøpt ny pumpe. Fikk et tilbud (hos TSG på Strømmen) på en 11 l/min ShureFlow pumpe (ekvivalent, produsert i England av Leisure AccessoriesLtd) til 998,- med identiske mål som den gamle (den også ShureFlow). Og med denne fulgte det filter! Så det blir å ta en tur til Son etter jobb idag. Tar med kona også, så kan det bli støvsugd og vasket mens jeg leker rørlegger.

 

Noe er det alltid. Godt jeg gjorde denne jobben igår og ikke siste dag før ferie!

 

Og Walter, kanskje vi sees? Jeg regner med å ta første stopp i Havstensund natt til kommende lørdag eller søndag. Videre planer har vi ikke, men snur vel litt før Marstrand

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Samme problemet her i gården Lars.I forifjor gikk ferskvannspumpa,ifjor begynte septikpumpa å svikte.Den bytta jeg av skrekk for å sitte med smekkfull tank og ødelagt

pumpe.I år ser det ut til å være lensepumpa som begynner å nærme seg pensjon.

Alderen krever nok sitt. :lol:Men regnet ut på hvor lenge utstyret har virket problemfritt så

er det ingen grunn til å klage.

Link to post
Share on other sites

Hej Walter ! Här är några service o återförsäljare för Yanmar längs västkusten !!!

Takk snälla Gunga Din!

Det var "midt i blinken" med denne utførlige listen av Yanmar-agenter.  :lol: Det ser meget bra ut, de ligger jo tett som hagel!  :lol:

 

Takker deg for opplysningen!! :fishing:

 

Er sikkert på at flere kan ha bruk for denne! Hvis det skulle skje noe så bruker man som regel en halv dag bare for å finne ut hvor man skal henvende seg.  :nonod:

 

Fortsatt god sommer!  :cool:

Hei. Det var litt av en liste Gunga, men forsår ikke at det er mulig å leve av å reparere Yanmar motorer. Har aldri brydd meg om å sjekke opp verksteder for Yanmar. Som Walter sier, behovet er minimalt. Men får vel printe ut listen og ta den med på turen som starter til helgen. Tar jeg ikke listen med, får jeg vel helt sikkert behov for den!

 

Og Walter, kanskje vi sees? Jeg regner med å ta første stopp i Havstensund natt til kommende lørdag eller søndag. Videre planer har vi ikke, men snur vel litt før Marstrand Lars H.

Der ser du Lars! Og jeg som trodde at du var sååååå strukturert at du allerede hadde oversikt! Håper at du har rett i ditt utsagn om at Yanmareiere har minimalt behov for faghjelp.....

Når det gjelder turen min, så blir den bare på noen dager. Starter i morgen og skal være hjemme igjen til søndag, førstkommende. Men jeg skal holde utkikk etter "Trudelutt" - med Japp fremme i baugen - når vi er på hjemturen, og dere er på tur sørover!!  :sleep:

 

Skal i hvertfall innom Koster - med avstikker til Strømstad-Systembolaget for bunkring - og Havstensund og så får vi se an vær og vind!!

God ferie!!! :nonod:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...